سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان از راه‌اندازی کمپین سه‌شنبه‌های بدون خودرو در شهر زنجان خبر داد و گفت: از این هفته برنامه سه‌شنبه بدون خودرو (سه‌شنبه پاک) در شهر زنجان اجرا خواهد شد.

سه‌شنبه‌ های بدون خودرو در شهر زنجان اجرا می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ،  شاددل سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان گفت : از این هفته برنامه سه‌شنبه‌ بدون خودرو ( سه‌شنبه‌ پاک ) در شهر زنجان اجرا خواهد شد.

وی افزود :  این اقدام برای نهادینه شدن رفتار مناسب در راستای مقابله با آلودگی هوا و سایر عوارض استفاده گسترده از خودرو انجام می شود.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان حفاظت از محیط زیست را موضوعی زیرساختی در مسیر دست‌یابی به توسعه پایدار دانست و افزود: نباید برای راحت‌تر زندگی کردن خود، محیط زیست را به مخاطره انداخته و به میراث آیندگان لطمه‌ وارد کنیم.

شاددل اصطلاح فرهنگ ترافیک در کلان شهرها را عامل بسیار مهمی در راستای حفظ محیط زیست و کاهش ترافیک و به استاندارد رسیدن بهداشت روانی برای ساکنین کلان شهرها دانست و با ابراز امیدواری نسبت به استقبال عموم مردم از سه‌شنبه‌های بدون خودرو گفت: همه ما با استفاده نکردن از وسایل نقیله موتوری شخصی می‌توانیم در ساختن و داشتن هوای پاک برای شهرمان سهیم باشیم.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان ادامه داد : دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، ورزش و جوانان، آموزش و پرورش می‌توانند با حضوری جدی در برنامه‌های سه‌شنبه‌های بدون خودرو، در نهادینه شدن رفتار محیط زیستی و سلامت محور تاثیر گذار باشند .

وی خاطرنشان کرد: قرار است از سه شنبه این هفته ۲۶ دی ماه برنامه سه‌شنبه‌های بدون خودرو در نقاط مختلف شهر زنجان به شکلی نمادین اجرایی شده و با تداوم آن در طول سال، زمینه گسترش این رفتار در بخش‌های مرکزی این شهر فراهم شود.

سرپرست حوزه ترافیک و حمل ونقل شهرداری زنجان با بیان اینکه در شهرهای همانند تهران ، اراک ، شیراز و اصفهان سه‌شنبه‌های بدون خودرو، اجرایی شده است، ابراز امیدواری کرد : با انجام اقدامات فرهنگی و تبلیغاتی مناسب، زمینه ارتقاء آگاهی‌های مردم را فراهم کنیم و با ایجاد زیرساخت‌ وجذابیت‌های لازم، شهروندان را ترغیب کنیم که روزهای سه‌شنبه بدون خودرو شخصی در شهر تردد کنند.

شاددل یادآور شد: با حمایت‌های شهردار زنجان ، تلاش می کنیم با راهکارهای مناسب شهری مناسب برای شهروندان فراهم کنیم.

انتهای پیام / ک

اجرای طرح سه شنبه پاک در زنجان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.