سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با اعلام آغاز عملیات هرس درختان در سطح شهر گفت: در راستای جوان سازی و فرم دهی درختان سطح شهر، طرح  پیرایش درختان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، خانمرادی سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه یکی از مهمترین اقداماتی  که در سلامت درختان تاثیر بسزایی دارد هرس به موقع است،گفت : هر ساله از دی ماه عملیات هرس درختان شهر با توجه به کاشت متنوع درختان انجام میشود و اجرای عملیات هرس درختان از نظر رشد تاج و ریشه متناسب به فضای شهری و هم جواری با ساختمان و بناها امری لازم  و ضروری است.

وی افزود:ضد عفونی وسایل و ادوات هرس، استفاده از چسب مخصوص باغبانی، جمع آوری سریع سرشاخه ها، تجهیز کارگران هرس کار و الزام و رعایت نکات ایمنی از مواردی است که گروه عملیات هرس ملزم به اجرای آن است.

سرپرست سازمان سیما ، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان ادامه داد: براساس اولویت های در نظر گرفته شده ابتدا خیابان های اصلی وسپس پارکهای محلی و پارک های جنگلی مشمول این طرح می گردند.

خانمرادی  با اشاره به اهمیت هرس درختان برای مناسب سازی سیما و منظر شهری عنوان کرد: انجام این عملیات در زمان مناسب منجر به افزایش تولید شاخه های جوان، شکل دهی و حذف شاخه های خشک و بیمار، کنترل حجم تاج درختان، ایجاد دید ترافیکی و کنترل ارتفاع و حجم رشد ریشه خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: هرس زمستانه درختان و درختچه میدان ها، بلوارها و بوستان ها، علاوه بر موارد یاد شده به منظور محدود کردن رشد و کوتاه کردن ارتفاع  درختان مزاحم در مسیر شبکه های برق نیز انجام می شود.

خانمرادی یادآوری کرد :  شهروندان از هرگونه قطع شاخ و برگ درختان خودداری نموده و با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته عملیات هرس درختان معابر اصلی و فرعی بر اساس اولویت اجرا خواهد شد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان از شهروندان خواست ضمن ارسال نظرات وپیشنهادات خود همکارهای لازم را با گروههای هرس انجام دهند.

انتهای پیام /ک

هرس به موقع درختان مهمترین قدم برای سلامت درختان شهر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.