یکی از فرماندهان جنبش فتح از سفر قریب‌الوقوع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه و دیدار با رئیس‌جمهور این کشور خبر داد.

فرمانده جنبش فتح: محمود عباس به زودی به دیدار بشار اسد می‌رودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الوطن سوریه، عزام الاحمد، یکی از فرماندهان جنبش فتح در در حال حاضر در دمشق به سر می‌برد اعلام کرد که به زودی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به سوریه سفر و با همتای خود دیدار می‌کند.

او گفت سفر عباس در هر زمانی امکان‌پذیر است و می‌تواند در آینده نزدیک صورت گیرد.

این مقام فلسطینی افزود: من امروز در سفری آشکار و نه مخفیانه در دمشق هستم و کسانی در روز‌های گذشته به صورت غیر علنی به سوریه سفر کرده‌اند.

الاحمد که به مناسبت افتتاح دفتر رادیو و تلویزیون فلسطین در دمشق، به این شهر سفر کرده است، افزود: تلویزیون فلسطین صدای این کشور در سوریه و برعکس و صدای جهان عرب خواهد بود.

از سوی دیگر، عصام بکر، هماهنگ کننده نیرو‌های ملی فلسطین در گفتگو با روسیا الیوم اعلام کرد: پیش بینی می‌شود که در سایه تحولات اخیر منطقه، محمود عباس در چهارچوب همسوسازی مواضع کشورهای عربی در خصوص معامله قرن و با هدف تعمیق روابط دوجانبه به سوریه سفر کند.

پیش از این عمر البشیر، رئیس جمهور سودان به عنوان اولین مقام ارشد از کشور‌های عربی پس از شکست داعش به این کشور سفر کرد و با بشار اسد دیدار کرد.

بسیاری از کشور‌های عربی به دنبال بلوکه شدن عضویت سوریه در اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ سفارت‌های خود در این کشور را بستند، اما در هفته‌های اخیر همزمان با تلاش برای بازگرداندن سوریه به این اتحادیه برخی از کشور‌های عربی از جمله امارات و بحرین سفارت‌های خود را در دمشق بازگشایی کردند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار