مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح گفتگو‌های فرهنگی با هدف حل اختلاف سلیقه و نظر‌ها در حوزه فرهنگ در استان‌ها اجرا می‌شود.

طرح گفتگو‌های فرهنگی در استان‌ها اجرا می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی غیاثی ندوشن در جمع خبرنگاران شهر بوشهر افزود: این طرح در تمام استان‌های کشور برنامه ریزی شده و به‌زودی روند اجرای آن آغاز می‌شود.

وی بیان کرد: در مباحث اقوام و مذاهب و حتی در نگاه به مقوله فرهنگ و هنر و خیلی از موضوع‌های فرهنگی اجتماعی هر استان می‌تواند موضوع گفتگو‌های فرهنگی برای رسیدن به راهبرد و ابزاری برای حل مسئله باشد.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری استان‌ها ادامه داد: در این زمینه جشنواره‌ها و رویداد‌های فرهنگی هنری که در گذشته در تهران برگزار می‌شد به سمت استان‌ها سوق داده شده است.

غیاثی ندوشن گفت: برای نمونه جشنواره فیلم فجر و همچنین جشنواره فیلم کودک و نوجوان که در چند سال گذشته تنها در تهران برگزار می‌شد بخش استانی آن‌ها راه افتاده است.

وی یکی از رویکرد‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را توجه به استان‌ها و عدالت فرهنگی دانست و عنوان کرد: اعزام گروه‌های فرهنگی هنری به خارج از کشور و برگزاری هفته‌های فرهنگی به ویژه در استان‌های مرزی مورد تاکید ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفته است.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هفته‌های فرهنگی بین استان‌های مختلف با هدف ایجاد تعادل فرهنگی در بین مناطق مختلف کشور، آشنایی مردم مناطق مختلف با فرهنگ‌های یکدیگر و نمایش آثار هنرمندان هر استان در استان‌های دیگر، هدف اصلی این رویکرد است.

غیاثی ندوشن گفت: دست‌کم ٢٠ درصد از اعتبارات معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان‌ها سوق داده و هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ک

توجه به استان‌ها یکی از رویکرد‌های اصلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.