مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با توجه به کمبود اعتبارات ملی، استانداران به افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، علی غیاثی ندوشن امروز در آیین تکریم و معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: امسال ۲.۵ درصد از بودجه کل کشور به حوزه فرهنگ و هنر و میراث فرهنگی و گردشگری اختصاص یافته که از این میزان تنها ١٣درصد آن به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعلق می‌گیرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس باید تدبیری اندیشیده شود تا به همت استانداران شاهد افزایش اعتبارات حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی باشیم.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گسترش مناسبت‌های فرهنگی ایران با سایر نقاط دنیا را یکی از برنامه‌های این وزارتخانه خواند و بیان کرد: این موضوع در بین استان‌های مرزی به‌ویژه جنوب کشور به علت همسایگی با کشور‌های حوزه خلیج فارس مورد توجه ویژه است.

غیاثی ندوشن، تقویت ظرفیت‌های مردمی در حوزه فرهنگ، رونق کسب و کار‌های فرهنگی، عمومی سازی و دسترسی فرهنگی از دیگر برنامه‌های مورد تاکید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد.

استانداران به افزایش اعتبارات فرهنگ و هنر کمک کنند

وی با دعوت از هنرمندان برای معرفی ظرفیت استان‌ها با ابزار هنر، گفت: استان بوشهر ظرفیت‌های خوبی دارد که هنرمندان باید از ابزار هنر برای معرفی این ظرفیت‌ها به جامعه تلاش کنند.

مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر بازنگری نحوه صدور مجوز‌ها بعد از انقلاب افزود: مقرر شده زمینه حذف برخی مجوز‌های زاید فراهم شود.

غیاثی ندوشن تصریح کرد: صدور مجوز‌های مربوط به فرهنگ و ارشاد در پایگاه وزارتخانه در معرض دید قرار گرفته تا از این طریق اطلاعات قابل انتشار براساس قانون دسترسی آزاد به اطلاعات آن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی یادآور شد: آسان‌سازی فعالیت‌های حوزه فرهنگ و هنر برای بخش غیر دولتی نیز در دستور کار است که به‌زودی جزئیات مربوط به آن به استان‌ها ابلاغ می‌شود؛ در این زمینه پیش بینی شده مردم به راحتی بتوانند مجوز‌ها و درخواست‌های مدنظر خود را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کنند.

حجت الاسلام عبدالحمید خدری نماینده مردم شهر‌های بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی نیز، کار در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیازمند تلاش جهادی عنوان کرد و افزود: برای این حوزه نمی‌توان یک متولی خاص قرار داد و به نوعی باید تمامی دستگاه در مقوله فرهنگ با یکدیگر همکاری کنند.

استانداران به افزایش اعتبارات فرهنگ و هنر کمک کنند

در این آیین ضمن تجلیل از حمیده ماحوزی، فاطمه کرم پور به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/ک

معرفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.