حضور نمایش «عروسی خون» از استان بوشهر در جشنواره بین المللی تئاتر فجر با رای هیات داوران قطعی شد.

حضور اثر هنرمند بوشهری در جشنواره بین المللی تئاتر فجربه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: گروه انتخاب سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر متشکل از سهراب سلیمى، افشین خورشید باخترى و محسن علیخانى، پس از تماشای اکثر آثار به صورت زنده و بازبینی برخی از آثار به صورت فایل تصویری از ۶۳ نمایش برگزیده، ۱۴ اثر را براى حضور در این جشنواره برگزیدند که در این میان «عروسی خون» از استان بوشهر نیز موفق شد نظر هیئت انتخاب را به خود جلب کند.

محمدحسین زندویان افزود: این نمایش بر اساس «عروسی خون» نوشته فدریکو گارسیا لورکا بوده و طراح، دراماتورژ و کارگردان آن فضل‌الله عمرانی و مجری طرح عبدالحمید شعرانی است.

وی بیان کرد: داستان نمایش درباره فرار یک عروس در روز عروسی‌اش با کسی است که سال‌ها در انتظارش بوده و پیامد‌های فاجعه آمیزی در پی دارد. این نمایش در ساختار اجرایی بر مبنای آداب و رسوم جنوب، طراحی و قابلیت اجرا پیدا کرده و سعی شده با فرهنگ و آیین‌های جنوبی همراه باشد.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با دبیرى نادر برهانى مرند از ۲۲ بهمن تا ۴ اسفند در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ک

حضور «عروسی خون» در جشنواره بین المللی تئاتر فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.