سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر شامگاه جمعه در آیینی با حضور دوستداران فرهنگ و هنر در بوشهر گشایش یافت.

افتتاح جشنواره تئاتر استانی بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس انجمن هنر‌های نمایشی استان بوشهر گفت: در این جشنواره که تا ۳۰ آبان ماه جاری ۱۴ نمایش به مدت ۶ روز در پلاتو‌های استادان امیری و صغیری در مجتمع فرهنگی ۹ دی بوشهر به روی صحنه می‌رود.

جهانشیر یاراحمدی افزود: در این جشنواره نمایش‌های 'دالتون ها' از ابوذر یزدان پناهی، 'همیشه باید طرف مرده رو گرفت' کار محسن حلوایی، 'طهرون' از حسن رضایی، 'کوچه مختار بود و ساسان بود و سیمین' اثر جواد صداقت و الهام ابنی و 'بازگشت تارزان' کار رامتین بالف از بوشهر شرکت دارند.

وی عنوان کرد: 'عروس خون' کار فضل الله عمرانی و 'کمدی استشمامات' اثر عبدالرسول محمودی از دیر، 'به چرک می‌نشیند' از علی حجی و 'افسانه‌های نیمه افلیج' کار علیرضا رحیم زاده از گناوه، 'بیطال' اثر کوشیار یزدانی از آبپخش، 'مبارزه زن ماهیگیر' کار

مجتبی حیدری از برازجان، نمایش 'تور' اثر سید مهدی محمدی از دیلم، 'تعزیه‌ای در باب خودکشی: کار ابوذر مختارزاده از کنگان و 'نپتا' کار حسین اسدی از خارگ دیگر نمایش‌هایی هستند که در این جشنواره به اجرا در می‌آید.

یاراحمدی یادآور شد: نشست نقد و بررسی نمایش‌های اجراشده در ساعت ٢٠:٣٠ همان روز نمایش با حضور افراد برجسته برگزار می‌شود.

سی‌امین جشنواره تئاتر استانی بوشهر از ٢٥ آبان ماه به مدت ٦ روز اجرا و آیین پایانی آن سی‌ام آبان‌ماه در محل تئاتر شهر بوشهر برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در پیامی که در آیین گشایش این جشنواره خوانده شد گفت: تئاتر پدیده‌ای با ماهیت ارتباطی و اجتماعی که بهره‌مند از عناصر ارتباط و کارکرد‌های ارتباطی است و از لحاظ جامعه شناختی جایگاهی مهم را داراست و انسان، بخشی جدایی ناپذیر از این پدیده است.

حمیده ماحوزی افزود: جشنواره تئاتر به عنوان یکی از ضرورت‌های زندگی اجتماعی باعث پویایی و نشاط هنری در بین هنرمندان و افراد جامعه می‌شود.

وی ضمن تقدیر و تشکر و آرزوی موفقیت و سربلندی برای همه دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری، اضافه کرد: امیدواریم با وجود زمینه‌های مناسب در حوزه فرهنگ و هنر شاهد افتخار آفرینی هنرمندان این استان در سطح ملی و بین المللی باشیم.

انتهای پیام/م

جشنواره تئاتر استانی بوشهر گشایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.