وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در گزارشی اعلام کرد سیستم‌های لجستیک نظامی این کشور برای جنگ با روسیه و چین مناسب نیستند.

اذعان پنتاگون به مناسب نبودن سیستم‌های لوجستیک نظامی آمریکا برای مقابله با روسیه و چینبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بنابر اعلام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، سیستم لجستیک نظامی این وزارتخانه رو به زوال است و اگر واشنگتن بخواهد با چین و روسیه جنگ کند، نیازمند مدرن سازی این سیستم‌هاست.

در گزارش 29 صفحه‌ای کمیته علوم دفاعی آمریکا آمده است: واشنگتن از پایان جنگ سرد تاکنون جنگی نکرده است که منجر به قطع فاجعه‌بار زنجیره تامین نظامی و استقرار پرسنل و تجهیزات شود. در نتیجه تشکیلات لجستیک پنتاگون از سهل‌انگاری و کمبود بودجه رنج می‌برد. غفلت کردن در این زمینه اشتباه است. بدون تامین پرسنل نظامی با منابع مورد نیاز، توسعه تاکتیک‌ها و فناوری‌های پیشرفته امکان پذیر نخواهد بود.

در ادامه این گزارش ذکر شده است: شبکه‌های نظامی و تجاری پنتاگون نسبت به جاسوسی، دستکاری و حمله آسیب پذیر است. شکاف دیگری که تشکیلات لجستیک نیاز به رفع آن دارد در شبکه‌های اطلاعاتی مشاهده می‌شود. 

 گزارش کمیته علوم دفاعی آمریکا در نوامبر سال 2018 ارائه شد. در این گزارش به هزینه مدرن سازی تشکیلات لجستیک نظامی اشاره‌ای نشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار