وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون اعلام کرد وزارت امنیت داخلی آمریکا تقاضای جدیدی برای کمک به مرزبانان آمریکایی در مواجهه با ورود مهاجران مطرح کرده است.

تقاضای کمک وزارت امنیت داخلی آمریکا از پنتاگون برای کنترل مرز‌هابه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد وزارت امنیت داخلی آمریکا تقاضای جدیدی برای کمک به مرزبانان آمریکایی در مواجهه با ورود مهاجران مطرح کرده است.

پنتاگون اشاره‌ای نکرده است که آیا نیرو‌های بیشتری به مرز مکزیک اعزام خواهد کرد یا خیر.

یک مسئول در پنتاگون که نخواست نامش فاش شود گفت: «امروز تقاضای کمک جدیدی از سوی وزارت امنیت داخلی دریافت کردیم.»

این مسئول اشاره‌ای به محتوای تقاضا نکرده است، ولی گفته است که وزارت امنیت داخلی خواهان دریافت کمک برای انجام یک مأموریت است و از وزارت دفاع خواسته است تعیین کند چه تجهیزات و چه تعداد نیرو برای انجام چنین مأموریتی لازم است.

نزدیک به ۵ هزار و ۶۰۰ نظامی آمریکایی در امتداد مرز‌های آمریکا با مکزیک به منظور حمایت از مرزبانان مستقر شده اند.

دونالد ترامپ پیش از برگزاری انتخابات کنگره با هدف مقابله با ورود چندین هزار مهاجر از آمریکای مرکزی به آمریکا، خبر استقرار این نیرو‌ها را اعلام کرد.

قرار بود عملیات استقرار نیرو در مرز در اواسط ماه دسامبر به پایان برسد، ولی وزارت امنیت داخلی آمریکا به دلیل آنچه استمرار تهدید در مرز نامید، خواهان ادامه این عملیات تا روز ۳۱ ژانویه شد.

چند رسانه آمریکایی فاش کرده اند که سربازان احتمالاً در امتداد مرز با مکزیک در ایالت‌های کالیفرنیا و آریزونا مستقر خواهند شد، ولی احتمال دارد که نظامیان حاضر در منطقه فقط جابجا شوند و بحث اعزام سربازان بیشتر صحت نداشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار