معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان گفت: در راستای تقویت اساتید در مباحث پژوهشی، اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه استان کرمان آغاز شد .

آغاز اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه کرمانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع، معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان گفت: اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه استان کرمان آغازشد .

حجت الاسلام علیرضا انجم شعاع افزود: مهارت‎های عمومی تحقیق، تفکر، مطالعه، آموزش پژوهش محور، فنون و شیوه‎های پایانامه نویسی و تنظیم مقالات علمی و پژوهشی توسط استاد روش‎های تحقیق حجت الاسلام اسلام پور‌ارایه می‎گردد.

وی بیان داشت : این دوره در راستای اجرایی سازی ماده واحده ارتقا پژوهشی اساتید اجرا می‎شود و هدف از برگزاری آن این است که با تقویت اساتید در مباحث پژوهشی بتوانیم آموزش پژوهش محور در مدارس را شکل دهیم.

وی افزود: در این دوره که به مدت سه روز و زیر نظر مرکز آموزش مهارت‎های کاربردی در استان برگزار می‎شود؛ مهارت‎های عمومی تحقیق، تفکر، مطالعه، آموزش پژوهش محور، فنون و شیوه‎های پایانامه نویسی و تنظیم مقالات علمی و پژوهشی توسط استاد روش‎های تحقیق حجت الاسلام اسلام پور‌ ارایه می‎گردد. در پایان و پس از ارزیابی شرکت کنندگان گواهی معتبر مرکز آموزش‎های کاربردی صادر می‎شود.

معاون پژوهش حوزه علمیه کرمان افزود: این کارگاه دوره عمومی است که در آن ۳۱ نفر از اساتید شهر کرمان و شهرستان‎های اطراف شرکت کرده‎اند و بعد از این دوره در نظر داریم دوره پیشرفته و دوره‎های خود خوان و مجازی را برگزار کنیم که زمان و مکان برگزاری آن متعاقبا اعلام می‎گردد.

وی به وضعیت پژوهشی و علمی اساتید کرمان اشاره کرد و گفت : اساتید مدارس علمیه استان کرمان به لحاظ پژوهشی از وضعیت مناسبی برخوردار هستند و ما دارای اساتید با مدارک سطوح سه و چهار در مدارس هستیم.

وی افزود: برنامه این است که پژوهش در میان اساتید بیش از بیش مورد توجه قرار گیرد تا بتوانند راهنمای تحقیقات درسی طلاب باشند و آن‎ها را در سوالات، ‌موضوعات، پژوهش‎ها و روند اجرایی سازی تحقیقات درسی هدایت کنند که امید داریم با برگزاری اینگونه کارگاه‎ها به این نقطه دست پیدا کنیم.


انتهای پیام/س

 

اولین دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.