امام جمعه کرمان و نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: برای روز حساب توشه کافی و مناسب بردارید و بهترین زاد و توشه برای قیامت رعایت تقوای الهی در شئون الهی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی امام جمعه کرمان و نماینده، ولی فقیه در استان کرمان در جمع مردم خداجوی کرمان گفت: حضرت علی (ع) فرمودند برای روز حساب توشه کافی و مناسب بردارید و بهترین زاد و توشه برای قیامت رعایت تقوای الهی در شئون الهی است.

وی تصریح کرد:امیدواریم مراقب باشیم و در چند راهی‌ها همان راهی را که رضایت خداوند است برگزینیم.

امام جمعه کرمان در خصوص روز رستاخیز و قیامت گفت: اگر تاریخ بشر را بررسی کنیم از زمان‌های قدیم و دور دست و بلکه ما قبل تاریخ شواهدی وجود دارد که بشر به قیامت معتقد بوده و عالم پس از مرگ را قبول داشته و تحقیقات نشان می‌دهد که قبائل و اقوام از گذشته درباره مرگ با توجه به اعتقاد  برای به خاک سپاری و بعد آن تشریفاتی قائل و معتقد بودند بشر با مرگ نابود نمی‌شود و به عالم بعد از مرگ معتقد و برای بعد آن تدابیری می‌اندیشیدند.

وی تصریح کرد:از طرفی وجدان ما به عنوان محکمه‌ای در وجود ما هر زمان کار نیک انجام آرامش روح و روان و هر وقت کار زشت و بدی صورت بگیرد به شدت از درون ناآرام و گاهی اوقات آن قدر تحت فشار روحی قرار می‌گیرد دست به خودکشی می‌زند وقتی انسان در درون خود محکمه‌ای دارد طبیعی است که عالم با این بزرگی محکمه‌ای دارد و فراتر از درون ماست.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره جهان اطراف ما و قانون و نظم موجود افزود: بین اصول دین اصل توحید و معاد مبدا و مقصد جایگاه خاصی دارند و زیر بنای دیگر اصول دیگر و فروع دین است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با گرامیداشت یاد و خاطره شهید ستاری فرمانده نیروی هوایی و حماسه شهدای هویزه و شهدای دانشجو و در راس آن‌ها فرمانده دانشجویان شهید علم الهدی و شهادت سردار شهید کاظمی که یکی از مخلصین و چهره‌های فرهیخته در زمان ۸ سال دفاع مقدس، در گذشت اولین رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت الله هاشمی رفسنجانی که مقام معطم رهبری درباره وی فرمودند: او نمونه کم نظیری از نسل اول مبارزان ضد ستمشاهی و از رنج دیدگان این راه هست به حوزه‌های علمیه و مردم تسلیت گفت.

وی با تبریک به آیت الله آملی لاریجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام که رهبری وی را انتصاب کردند و توانست در این سطح اعتماد رهبری را جلب کند، به قیام خونین مردم در اعتراص به مقاله‌ای که علیه امام (ره) چاپ شد و مردم قم ۱۹ دی را خلق کردند، اشاره کرد و افزود: خروج مردم قم در دفاع از مرجعیت و رهبریت که چشم طاغوت را کور کرد، همان جور که ۹ دی چشم فتنه ۸۸ را کور کرد.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی بیان داشت: از ۱۹ دی که قیامی در دفاع از امام (ره) از سوی مردم قم و حوزه علمیه شکل گرفت، بعداز آن انقلاب روند پیروزیش  شتاب گرفت و با این حرکت رژیم کور شد و نمی‌دانست در مقابل حرکت انقلاب چه تصمیمی بگیرد و چه کند تا اینکه انفلاب به روز‌های پیروزی نزدیک و نزدیک‌تر شد تا در ۲۲ بهمن ۵۷ پیروزی شکوهمند انقلاب در سرزمین ایران طنین انداز شد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه کشف حجاب یکی دیگر از مناسبت‌هایی بود که در زمان رضا خان قلدر اتفاق افتاد در خصوص این حادثه تلخ تاریخی ، گفت: آغاز کشف حجاب را می‌توان از دربار قاجار دید و آرام آرام یک حرکت خزنده ضد فرهنگ و ضد دیانت در دربار قاجارآغاز شد و نکته بعد روشنفکران غرب رفته تحت تاثیر فرهنگ غرب بخش دیگری از این طرح استکباری را پیاده کردند و وقتی از غرب برگشتند آرام آرام فکر و روحشان تحت تاثیر برهنگی‌ها و بد حجابی‌های غرب قرار گرفت و به صورت مستقیم و غیر مستقیم به تشکیل انجمن‌های مخفی امر مبارزه حجاب و عفاف را دنبال می‌کردند و تکمیل این پروژه استکباری و ضد عفت عمومی به وسیله رضاخان  است.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با بیان اینکه رضا شاه به صورت جدی و قلدری هرچه تمام‌تر به صورت قانونی و رسمی آن را اعلام کرد و آن را پیش برد، آن هم مبارزه‌ای علیه عفت عمومی جامعه و دیانت مردم بیان داشت: بحث ترویج برهنگی و مبارزه با عفاف و حجاب مراحلی را پشت سر گذاشت و یکی از آن تغییر نظام آموزشی بود تلاش کردند نظام آموزشی کشور را عوض کنند لذا بر مربیان و معلمان متعهد و مخلص و جامعه آموزش و پروش و تعلیم و تربیت و به صورت عام دانشگاه هاست که مواظب این حرکت خزنده با اسم‌های امروزی  تلاش می‌کنند نظام آموزشی را هدف خود قرار بدهند، باشیم، این اتفاق در زمان طاغوت افتاد.

وی به اجباری کردن کلاه و صدور قانون متحد الشکل کردن البسه اشاره کرد و گفت: نهایت این امر فراهم شدن بستر بود تا رضا خان به صورت رسمی قانون کشف حجاب را اعلام کرد.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه زمان رضا شاه وقتی مبارزه مردم را دیدند به صورت جدی با آن برخورد کردند، افزود: این‌ها رفتار‌های خشونت آمیزی بود که در زمان طاغوت شاهد آن‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه در همان راستا امروز برخی در فضای دیگری دنبال این هستند که برهنگی‌ها را و بد حجابی‌ها را ترویج کنند، افزود: کسانی که امروز با وسایل پیشرفته امروز در فضا‌های مجازی و جا‌های دیگر تلاش می‌کنند این امر را ترویج کنند که جامعه ما  حساسیتش را نسبت به حجاب و عفاب پایین بیاورند در همان راستایی است که در دوران قبل اتفاق افتاد و بایدمجموعه‌های فرهنگی  مراقبت کنید و برخی به عناوین مختلف گاهی اوقات به دفاع از حقوق زن دنبال برناماه های سیاه و تاریک خودشان هستند .

وی تصریح کرد : آن چه درباره حضور زن در ورزشگاه‌ها که شان زن را زیر سوال می‌برد خاموش هستید و برخی ترویج می‌کنند می‌توانند همین توطئه خطرناک باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان به دیدار رهبر معظم انقلاب با دبیر کل جهاد اسلامی اشاره کرد و گفت: رهبری بار دیگر بشارت پیروزی فلسطینیان و تشکیل دولت فلسطین در تلاویو را دادند.

وی با آرزوی اینکه با مقاومت مردم فلسطین این اتفاق می‌افتد، افزود: مقاومت و جهادی که ملت ما انجام داد و دستاورد‌های آن را یکی پس از دیگری در صحنه امروز جامعه می‌بیند.

امام جمعه کرمان ایستادگی ملت ایران و عبور از گذر‌های سخت، خنثی کردن توطئه‌ها و نقشه‌هایی که دشمن برای او طراحی کرده بود، را عواملی دانست که توانست انقلاب ایران را چهل ساله کند، افزود: صف آرایی تمام عیار آمریکایی‌ها و استکبار جهانی در مقابل اراده این ملت تسلیم شد و امروز پیروزی ملت ایران را در صحنه‌های بین المللی یکی پس از دیگری شاهدیم.

وی بیان داشت: ایستادگی ملت کار را به جایی رساند که ابر قدرت دنیا که خودش این را ترویج می‌کرد در حالی که ما ابر قدرت هستیم، رئیس جمهور باید به صورت مخفی و دزدکی در کشوری بیاید.

حجت اسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی عقب نشینی آمریکایی‌ها از سوریه را بخشی از این پیروزی ملت ما دانست و گفت: این فرهنگ ماست که تاثیرش را در سوریه گذاشت.

وی عقب نشینی آمریکایی‌ها از افغانستان و در آینده‌ای نزدیک از عراق، لبنان و یمن و همه منطقه‌ای که در آن هستیم این پیروزی را برای جهان به صورت واضح بر ملا خواهد کرد.

امام جمعه کرمان به فرموده رهبری مبنی بر بیگانگی آمریکایی‌ها در منطقه اشاره کرد و گفت: بخشی از آن عملیاتی شد و به فضل خداوند در آینده‌ای نزدیک منطقه بدون حضور آمریکایی شاهد خواهیم بود.

وی گفت: این ایستادگی در بخش‌های دیگر هم خودش را نشان داد و ناتوانی آمریکایی‌ها در سازمان دهی منافقین و مخالفین در داخل کشور آن هم ره به جایی نبرد.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: به فضل خدا ایران اسلامی با قدرت و اقتدار به عنوان ام القری جهان اسلام و جایی که همه مستضعفان عالم چشمشان به اینجا دوخته است، در آینده نزدیکی یکی پس از دیگری خاکریز‌ها را فتح خواهد کرد و پیروزی نهایی خودش را بر استکبار جهانی تحمیل خواهد نمود.

انتهای پیام/ی

شتاب گرفتن انقلاب برای پیروزی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار