معاون وزیر امور خارجه روسیه نسبت به خروج کامل نیرو‌های نظامی آمریکا از سوریه ابراز تردید کرد.

تردید معاون وزیر امور خارجه روسیه از خروج کامل آمریکا از سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه معتقد است با توجه به موضع گروه‌هایی که از ادامه حضور نظامی ارتش آمریکا در سوریه حمایت می کنند، باور اینکه واشنگتن همه نیروهای خود را در شرایط کنونی از سوریه خارج کند، مشکل است.

ریابکوف امروز (چهارشنبه) در یک نشست خبری گفت: من معتقدم موضع کسانی که خواهان حفظ حضور نظامی آمریکا در سوریه هستند، بسیار قوی است. تصور اینکه آمریکا به طور کامل و بدون هیچ شرطی به حضور فیزیکی خود در سوریه پایان دهد؛ آن هم در شرایط کنونی که کاملا در پی گسترش سلطه جهانی و حل مسائل به سود خود است، مشکل به نظر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه مواجهه روسیه و آمریکا در خصوص سوریه پایان نخواهد یافت و مذاکراتی نیز در این زمینه وجود ندارد، گفت: اختلافاتی در خصوص شرایط سوریه وجود دارد که اعلام نمی شود. چراکه در صورت اعلام شدن توجه جهانیان به این مسئله جلب خواهد شد.

ائتلاف نظامی به سرکردگی آمریکا به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش وارد سوریه شد این در حالی است که دسامبر سال گذشته میلادی، رئیس جمهور آمریکا با  اعلام اینکه داعش در سوریه شکست خورده است، فرمان خروج نیروهای این کشور از سوریه را صادر کرد.

ریابکوف همچنین از آمادگی مسکو برای مذاکره با واشنگتن در خصوص پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌بُرد در سطوح دیپلماتیک و نظامی خبر داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار