به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ، سعید محوری مدیرکل ثبت اسناد و املاک کهگیلویه و بویراحمدگفت : دفاتر اسناد رسمی به دلیل اینکه به یک نظام حقوقی رسمی متکی هستند میتوانند به عنوان پیشخوان پذیرش نهادهای نوین، برای نهادها اداری و اجرایی کشور عمل کنند.
وی افزود: صدور سند رسمی در دفترخانه از وظایف شخص سردفتر است و قانون ثبت اسناد و املاک و همچنین در قانون دفاتر اسناد رسمی تکالیف وسیعی را در زمینه تنظیم اسناد بر عهده سردفتر قرار داده است.
محوری بیان کرد: از دی ماه امسال تایید نهایی اسناد رسمی تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سردفتران صورت میگیرد و این اقدام باعث پیشگیری از خدشه احتمالی به اعتبار اسناد رسمی خواهد شد.
وی عنوان کرد: با اجرای این طرح در اداره کل ثبت اسناد و املاک و واحدهای ثبتی تابعه استان تأیید نهایی همه خدمات ثبتی در سامانه ثبت الکترونیک اسناد تنظیمی در دفاتر اسناد رسمی با اثر انگشت سران دفاتر اسناد رسمی انجام میگیرد.
با توجه به بخشنامه جدید سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر لزوم ثبت اثر انگشت دفترداران در اسناد رسمی، سران دفاتر علاوه بر ثبت امضای الکترونیک خود بر اسناد رسمی، موظف به ثبت اثر انگشت دیجیتال خود نیز خواهند بود.
۵۶ سردفتر اسناد رسمی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشغول به فعالیت هستند که طبق برنامه اولویت بندی با مراجعه به ادارات ثبت اسناد و املاک نسبت به ثبت اثر انگشت برای تأئید نهایی اسناد الکترونیک در سامانه اقدام خواهند کرد.
۵۶ دفتر اسناد رسمی، ۳۶ دفتر ازدواج و ۱۸ دفتر طلاق در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.
انتهای پیام/غ