معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت:برای مقابله سریع و مؤثر با آلودگی نفتی در چارچوب یک طرح ملی مقابله با آلودگی نفتی با مشارکت کلیه ارگان‌های ذیربط بر اساس کنوانسیون بین المللی (OPRC) است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ ابراهیمی معاون اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارتقاء دانش پرسنل عملیات دریایی با اثرات منفی و تهدیدات آلودگی‌های نفتی و همچنین آشنایی با راهکار‌های لازم برای آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی با استفاده از کنوانسیون بین المللی (OPRC) در سوانح دریایی؛ دوره آموزشی تحت عنوان کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) به مدت دو روز در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد.

وی افزود: با توجه به شرایط خاص زیست محیطی و ترافیک سنگین دریایی در منطقه دریایی خلیج فارس و دریای عمان، محدوده مورد نظر نیازمند حفاظت و مراقبت در برابر آلودگی‌های زیست محیطی است.

لذا کلیه بهره برداران از دریا، اعم از صیادان، بخش حمل و نقل دریایی، شرکت‌های کشتیرانی تجاری و نفتی، موظف می‌باشند ضمن انجام اقدامات پیشگیرانه، آمادگی لازم برای مقابله با سوانح نفتی را بر اساس دستورالعمل‌های کنوانسیون بین المللی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی (OPRC) در خود ایجاد کنند.

ابراهیمی در ادامه تصریح کرد: مرکز واکنش شرایط اضطراری این اداره کل با بهره مندی از تجهیزات بروز و کارشناسان مجرب، بصورت ۲۴ ساعته آمادگی دارد در صورت بروز هرگونه سانحه دریایی، بلافاصله وارد عمل شده و طرح همکاری و مقابله با آلودگی نفتی استان را فعال کنند.

شایان ذکر است تمامی دریانوردان و مسافران دریایی در صورت مشاهده هرگونه آلودگی دریایی در آب‌های استان سیستان و بلوچستان می‌توانند مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۵۰ (بدون پیش شماره)، به مرکز جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی نفتی اطلاع رسانی کنند.

 

انتهای پیام/پ

اشاعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست دریایی و استقرار سیستم ملی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار