مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از نصب دوربین‌های تله‌ای در زیستگاه‌های خرس سیاه در شهرستان سرباز خبر داد.

وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در پی مشاهده رد پای خرس سیاه در مناطق کوهستانی شهرستان سرباز تعدادی دوربین تله‌ای در محل‌های احتمالی عبور و مرور و حضور خرس سیاه نصب شد.

پورمردان افزود: برنامه دوربین گذاری زیستگاه‌های حیات وحش به منظور بررسی وضعیت و پایش تنوع زیستی استان با نصب چند دستگاه دوربین تله‌ای در زیستگاه‌های حساس و مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست استان طی ماه‌های اخیر آغاز شده و در گام اول این برنامه ریزی زیستگاه‌های پلنگ مورد پایش وبررسی قرار گرفت و در مرحله دوم پایش زیستگاه‌های خرس سیاه آسیایی و برآورد جمعیت این گونه و ثبت رفتار و حرکات آن در حال اجرا می‌باشد و با استفاده از نتایج حاصله، برنامه‌های حفاظتی و مدیریتی این گونه‌ها تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: خرس سیاه آسیایی در زمره گونه‌های در خطر انقراض سازمان حفاظت محیط زیست قرار داشته و این گونه در جهان در طبقه گونه‌های آسیب پذیر لیست سرخ IUCN قرار دارد. ولی زیر گونه بلوچستانی خرس سیاه که در ایران و پاکستان پراکندگی دارد در طبقه به شدت در خطر انقراض طبقه بندی شده است.

گفتنی است مناطق کوهستانی شهرستان سرباز خصوصا مناطق کستگ، کیشکور، بگابند، کوه کنار، کوه رو و مشکادیم از مناطق کوهستانی هستند که در آن‌ها گزارش و ردپای خرس سیاه به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/پ

بررسی مناطق کوهستانی شهرستان سرباز  با دوربین های تله ای

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار