کشاورزان مناطق کم آب مازندران با کشت جایگزین به مدیریت منابع آبی کمک کنند.

عنایتی مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،گفت: با توجه به شرائط کم آبی که سال‌های اخیر در مازندران حاکم شده است به نظر می‌رسد کشاورزان مناطقی که سال‌های اخیر با مشکل کم آبی مواجه شده بودند باید در انتخاب نوع محصول و روش‌های کشت منابع آبی را نیز در نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه جهاد کشاورزی در برخی مناطق که آب کافی و مطمئن در دسترس ندارند کشت محصولاتی که سابقه کشت در آن منطقه وجود داشته است را توصیه می‌کند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: محصولات کم آب بر مانند سویا، آفتابگردان، ذرت و پنبه پیشتر در مازندران کاشته می‌شد و کشاورزان می‌توانند این محصولات را به عنوان کشت اول انتخاب کنند.

عنایتی افزود: با توجه به شرائط موجود بارش‌های خوبی در مازندران نداشتیم به همین دلیل برای پایداری در تولید محصولات کشاورزی باید روش‌های کشت نیز منطبق با شرائط فعلی باشد.

وی گفت: کشت برنج در مناطقی از مازندران که آب مطمئن دارند هیچ مشکلی ندارد، اما بهتر است کشاورزان در مناطقی که امسال بارندگی مناسبی نداشت قبل از آغاز عملیات کاشت با برنامه ریزی مشخص و بهره گیری از نظرات کارشناسان با ادارات جهاد کشاورزی و مراکز ترویج هماهنگ باشند.

انتهای پیام/ک



لزوم کشت محصولات کم آب بر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.