پیش بینی می‌شود با کشت شبدر در هزار و ۵۰۰ هکتار از زین‌های کشاورزی قائمشهر ۴۵ هزار تن علوفه استحصال شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، مجید جعفری مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر از کشت شبدر در هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین‌های شالیزاری این شهرستان امسال خبر داد.

وی افزود: کشت شبدر بعنوان یک علوفه با ارزش غذایی مناسب برای تعلیف دام بعد از برداشت محصول در زمین‌های شالیزاری، ۶ ماه نخست امسال انجام می‌شود.

جعفری با بیان اینکه ۴ کارگزار خرید، ۳۷ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر شبدر و توزیع آن بین بهره برداران را در این شهرستان بر عهده داشتند، گفت: پیش بینی می‌شود با کشت شبدر در هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع این شهرستان، ۴۵ هزار تن علوفه استحصال شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر افزود: ۱۲۰ تن قارچ خوراکی سالانه در ۶۰ واحد تولید قارچ خانگی و یک واحد صنعتی در این شهرستان تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نیز گفت: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی که به استان ابلاغ شده است، کشت پاییزه شامل کاشت کلزا، گندم، جو، علوفه سبزی و صیفی امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اولویت کشت پاییزه امسال کشت کلزا است افزود: در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری استان کلزا کشت می‌شود.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از تهیه و توزیع حدود ۶ هزار تن بذر گندم، ۳۵۰ تن بذر جو، ۱۵۵ تن بذر کلزا و شبدر برسیم خبر داد و گفت: برای کشت محصولات پاییزه تعمهیدات لازم مثل تهیه بذر و کود‌های شیمیایی فراهم شده است.


انتهای پیام/آ


تولید علوفه در قائمشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.