کشت پاییزه امسال در ۱۸۰ هزار هکتار زمین‌های خشک زاری و شالیزاری مازندران انجام می‌شود.

عنایتی مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، گفت: بر اساس برنامه وزارت جهاد کشاورزی که به استان ابلاغ شده است، کشت پاییزه شامل کاشت کلزا، گندم، جو، علوفه سبزی و صیفی امسال در ۱۸۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه اولویت کشت پاییزه امسال کشت کلزا است افزود: در ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های خشک زاری و شالیزاری استان کلزا کشت می‌شود.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از تهیه و توزیع حدود ۶ هزار تن بذر گندم، ۳۵۰ تن بذر جو، ۱۵۵ تن بذر کلزا و شبدر برسیم خبر داد و گفت: برای کشت محصولات پاییزه تعمهیدات لازم مثل تهیه بذر و کود‌های شیمیایی فراهم شده است.

عنایتی افزود: کشاورزان کشت‌های پاییزه را به موقع انجام دهند تا با تاخیر منجر به کاهش عملکرد نشود.

وی گفت: کشت گندم و جو و کلزا در مناطق کوهپایه و ارتفاعات باید آغاز شود.

وی افزود: کشت‌های پاییزه کلزا در کوهپایه و زمین‌های میان بند از ۲۰ شهریور آغاز شده است و تا پایان مهر کشت کلزا در دشت ادامه خواهد داشت.

عنایتی با بیان اینکه پارسال ۲۰ هزار هکتار زمین‌های کشاورزی مازندران به کشت کلزا اختصاص یافته و امسال این میزان به ۳۰ هزار هکتار افزایش یافته است گفت: با آغاز کشت پاییزه بیش از ۶ هزار تن بذر گندم، ۳۵۰ تن جو و ۱۵۵ تن بذر کلزا میان کشاورزان توزیع می‌شود.

مدیر زراعت اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از آمادگی این اداره کل برای پرداخت تسهیلات ۴ میلیون تومانی در هر هکتار خبر داد و از کشاورزان خواست: برای دریافت تسهیلات با مراجعه به جهاد کشاورزی شهرستان ها، تشکیل پرونده دهند.

عنایتی گفت: در ۵ مقطه مازندران (۳۰۰ هکتار) موضوع تکنولوژی تغذیه گیاهی، به عنوان پایلوت در دست اجراست.
انتهای پیام/آ


شروع کشت پاییزه درمازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار