۳۰ تا ۳۵ درصد از ماشین آلات کشاورزی مازندران به روز رسانی و نوسازی شد.

کامبیز عباسی رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی در حاشیه کارگاه آموزشی آزمون و استانداردسازی ماشین‌های کشاورزی در ساری در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: استاندارد سازی ماشین آلات کشاورزی یکی از مهم‌ترین ارکان توسعه مکانیزاسیون کشاورزی است.

وی به خود اتکایی کشور در تولید ۹۵ درصد از ماشین آلات کشاورزی اشاره کرد و افزود: مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی در ۵ سال اخیر به رشد ۸۰۰ درصدی در حوزه استاندارد سازی ماشین آلات کشاورزی رسیده است.

عباسی به روند جهشی کشور در حوزه مکانیزاسیون برنج اشاره کرد و گفت: مازندران یکی از قطب‌های تولید ماشین‌های کشاورزی در حوزه برنج و محصولات کشاورزی است.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی به برداشت مکانیزه ۸۰ درصد از مزارع برنج استان اشاره کرد و افزود: این در حالی استد که در ۵ سال گذشته کمتر از ۱۰ درصد برداشت مکانیزه داشتیم.

وی به نوسازی ۳۵ درصد از ناوگان ماشینی مازندران اشاره کرد و گفت: در ۵ سال گذشته ۳۵ درصد از ماشین‌های کشاورزی فرسوده کشور و به طبع ماشین آلات کشاورزی مازندران نوسازی شد.

عباسی به رشد ۷۰۰ درصدی در حوزه استاندارد سازی ماشین‌های کشاورزی اشاره کرد و افزود: در ۵ سال گذشته تمام ماشین‌های کشاورزی که تحویل کشاورزان شد از استاندارد لازم برخوردار بود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه امسال علی رغم تحریم‌ها بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه ماشین‌های کشاورزی اتفاق افتاد، گفت: حدود ۴۰۰ میلیارد تومان فقط تسهیلات مکانیزاسیون برای خرید ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی استاندارد در اختیار کشاورزان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در یک سال اخیر حدود ۱۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه انواع تراکتور وارد عرصه مزارع کشور شد، افزود: ۲۰ درصد از منابع اعتباری مرکز توسعه مکانیزاسیون جهاد کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون برنج دو استان گیلان و مازندران هزینه شد.

عباسی گفت: حدود ۵۰ تا ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه مکانیزاسیون داشتیم که بخش عمده‌ای از این میزان در حوزه مکانیزاسیون برنج بود.

انتهای پیام/ م

به روز رسانی ماشین آلات کشاورزی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار