کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد هادی زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: کاربرد فناوری‌های نوین می‌تواند ضمن افزایش تولید محصولات کشاورزی در واحد سطح، موجب کاهش هزینه‌های تولید و کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی شود.

وی افزود: برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی، از ابتدای امسال تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون رالن تسهیلات مکانیزاسیون کشاورزی به ۵۶ نفر از متقاضیان واجد شرایط در بخش کشاورزی شهرستان فریدونکنار پرداخت شد و مابقی در حال سیر مراحل اداری است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار گفت: افزایش سرعت و دقت در کار و کاهش هزینه از مزایای مکانیزاسیون است و به همین دلیل حمایت از کشاورزان برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در اولویت برنامه‌های دولت تدبیر و امید است.

حمیدرضا رحمانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر نیز از پایان برداشت پرورش رتون و کشت مجدد برنج در ۶ هزار و ۳۴۶ هکتار ار شالیزار‌های شهرستان بابلسر خبر داد.

وی گفت: امسال پنج هزار و ۹۴ هکتار از شالیزار‌های این شهرستان با تولید ۱۷ هزار و ۱۳۰ تن شلتوک به کشت مجدد و یک هزار و ۲۵۲ هکتار با تولید سه هزار و ۴۳۰ تن شلتوک به پرورش رتون اختصاص یافت.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی بابلسر یکی از طرح‌های افزایش تولید و درآمد زراعت برنج را پرورش رتون و کشت مجدد در اراضی که مشکل تأمین آب ندارند، عنوان کرد و گفت: محصول حاصل از پرورش رتون دارای کیفیت بالاتر و ارزش غذایی و بازار پسندی بهتری نسبت به کشت اصلی بوده و از ارزش اقتصادی بیشتری برخوردار است.

حمیدرضا رحمانی افزود: دانش فنی کشاورزان در زراعت برنج، شرایط و زمان مناسب کشت برنج، مدیریت آبیاری، تغذیه گیاهی و استفاده از ارقام مناسب، بستر خوبی را برای تولید برنج در این شهرستان ایجاد کرده است.

وی گفت: این شهرستان هفت درصد از برنج مازندران را تولید می‌کند.

انتهای پیام/آ

فناوری‌های نوین سبب افزایش تولیدات محصولات کشاورزی می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.