مدیر جهاد کشاورزی میاندورود از مبارزه شیمیایی با آفات و بیماری‌ها در ۵ هزار و ۹۴۱ هکتار از مزارع کلزا این شهرستان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سید شبر موسوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود از مبارزه شیمیایی با آفات، حشرات و علف‌های هرز در پنج هزار و ۹۴۱ هکتار از مزارع کلزای شهرستان میاندورود خبر داد.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۳۴۱ هکتار از این سطوح مربوط به مبارزه باعلف‌های هرز بود، افزود: در ۶۷۴ هکتار مبارزه با علف‌های هرز پیش از کاشت کلزا با مصرف یک هزار و ۵۰۵ لیترعلف کش و دو هزار و ۶۶۷ هکتار پس از کاشت کلزا با استفاده از علف کش‌های بوتیران استار و لونترال صورت گرفت.

موسوی با اشاره به اینکه دو هزار و ۶۰۰ هکتار مبارزه شیمیایی با حشرات و حلزون انجام شد، ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ هکتار با مصرف سه هزار و ۶۰۰ کیلوگرم سم برای مبارزه با حلزون و مابقی برای مبارزه با برگ خوارها، کک و سایر حشرات مصرف شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان میاندورود گفت: آغاز فعالیت آفت از علف‌های هرز حاشیه مزارع و باغات مجاور مزارع کلزا است که در صورت ضرورت بر کنترل شیمیایی علاوه بر سطح مزرعه حتماً بر روی علف‌های هرز حاشیه مزرعه و باغات مجاور نیز سمپاشی انجام شود.

موسوی افزود: کلزاکاران با راهنمایی و اخذ مشاوره از کارشناسان پهنه در مراکز جهاد کشاورزی شهرستان از چگونگی مبارزه شیمیایی با آفات و علف‌های هرز و زمان و میزان مناسب آگاه شوند تا کمترین مصرف سموم را داشته باشند.

وی گفت: سطح سبز کلزا این شهرستان سه هزار و ۸۲۴ هکتار است.
انتهای پیام/آ

مبارزه شیمیایی در مزارع کلزا میاندورود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار