معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران گفت: امسال یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۳ تن شلتوک در شالیزار‌های استان تولید شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد تقی شکوهی معاون بهبود تولیدات گیاهی اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به پایان برداشت برنج از مزارع پرورش رتون و کشت مجدد استان در سال جاری، از تولید یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۳ تن شلتوک از کشت اول و مجدد برنج و پرورش رتون در زمین‌های شالیزاری خبر داد و گفت: از ۲۹ هزار و ۳۹۷ هکتار مزارع پرورش رتون با متوسط عملکرد دو هزار و ۲۶ کیلوگرم، ۵۹ هزار و ۵۵۴ تن شلتوک برداشت شد.

وی ادامه داد: از ۳۵ هزار و ۴۲۲ هکتار اراضی کشت مجدد برنج با میانگین عملکرد سه هزار و ۵۳۹ کیلوگرم، ۱۲۵ هزار و ۳۷۳ تن شلتوک استحصال شد.

شکوهی افزود: از ۱۶۸ هزار و ۳۷۸ هکتار سطح کشت ارقام محلی با متوسط عملکرد چهار هزار و ۵۲۳ کیلوگرم، ۷۶۱ هزار و ۵۸۸ تن شلتوک و از ۳۴ هزار و ۴۵۰ هکتار سطح زیرکشت ارقام پرمحصول با متوسط عملکرد هفت هزار و ۱۲۸ کیلوگرم، ۲۴۵ هزار و ۵۵۸ تن شلتوک و در مجموع یک میلیون و هفت هزار و ۱۱۶ تن شلتوک از کشت اول در زمین‌های شالیزاری مازندران برداشت شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: با احتساب برداشت ۱۸۴ هزار و ۹۲۷ تن شلتوک از مزارع پرورش رتون و کشت مجدد، امسال یک میلیون و ۱۹۲ هزار و ۴۳ تن شلتوک در زمین‌های شالیزاری مازندران تولید شد.

قیمت برنج طارم به قیمت ۱۱ هزار و ۸۷۰ تومان، شیرودی ۹ هزار و ۸۳۸ تومان، فجر ۱۰ هزار و ۷۵ تومان و ندا ۹ هزار و ۶۳۸ تومان است.

انتهای پیام/آ

تولید یک میلیون تن شلتوک در شالیزار‌های مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار