افزایش ۵ درصدی صادرات فرآورده‌های لبنی مازندرانصادرات فرآورده‌های لبنی مازندران در ۸ ماهه امسال ۵ درصد افزایش داشت .

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: در طی این مدت ۱۰۳ هزار و ۴۲۳ تن کالا به ارزش ۱۸۳ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی افزود: از لحاظ ارزش صادرات انواع فرآورده‌های لبنی نسبت به مدت مشابه قبل ۵ درصد رشد داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: صادرکنندگان استان فرآورده‌های لبنی تولید شده استان را به مقصدکشور‌های عراق، قطر، بحرین، امارات متحده عربی، افغانستان، روسیه، آذربایجان، ترکمنستان، پاکستان، قزاقستان، آمریکا، لبنان، ایتالیا و گرجستان صادرکردند.

وی از صدور ۴۸۰ فقره جواز تاسیس از ابتدای سالجاری تا آذرماه در استان مازندران خبر داد وگفت: علیرغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا بر علیه کشور عزیزمان و برخی مشکلات بوجود آمده در حوزه اقتصاد شاهد درخواست‌های زیادی برای تاسیس واحد‌های تولیدی در سالجاری در استان مازندران بوده ایم که تاکنون ۴۸۰ فقره جواز تاسیس با پیش بینی سرمایه گذاری ۱۷۰۹۶ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۸۷۴۵ نفر صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: جواز‌های صادر شده در حوزه تولید کالا‌های بتنی، ساخت آهن و فولاد اساسی، فعالیت‌های بسته بندی، ماشین آلات کشاورزی و جنگل داری و ساخت مبلمان بوده است.

انتهای پیام/ک


ارزآوری ۱۸۳ میلیون دلاری فراورده‌های لبنی مازندران

برچسب ها: صادرات ، تجارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.