ارزش صادرات کالا‌های غیر نفتی از گمرکات مازندران در هشت ماهه امسال ۱۰ درصد افزایش داشت.

محمد محمدپور عمران رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۵۰۸ هزار تن انواع کالا به ارزش بیش از ۲۸۹ میلیون دلار هشت ماهه امسال از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شد که به لحاظ وزنی ۸ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال است.

وی عمده اقلام صادراتی را انواع فرآورده‌های لبنی، انواع بستنی، کالا‌های صنعتی، سیمان، مصنوعات فلزی و انواع کاغذ اعلام کرد و گفت: این کالا‌ها به کشور‌های عراق، افغانستان، فدراسیون روسیه، قزاقستان و ترکیه صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: برقراری خطوط منظم کشتیرانی به بنادر آکتائو و آستاراخان، تبلیغات و بازاریابی و تخصیص سرمایه در گردش به صادرکنندگان مرکبات مهم‌ترین اقدام برای افزایش صادرات در استان بود.

محمد پور عمران گفت: دسترسی به منابع ارزان بانکی، وضع برخی از تعرفه‌های ترجیحی در بازار هدف، کمک برای ایجاد و توسعه شرکت‌های حمل‌ونقل و بازاریابی در کشور‌های هدف، رایزنی‌های بیشتر سفارتخانه‌ها و رایزن‌های اقتصادی ایران در کشور‌های خارجی با واحد‌ها و فعالان اقتصادی زمینه را برای توسعه صادرات فراهم می‌کند.
انتهای پیام/ک


صادرات مازندران در مسیر توسعه

برچسب ها: صادرات ، تجارت خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار