معاون توسعه روستایی و مناطق محروم گفت: با حمایت‌های مقام معظم رهبری، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به اشتغال روستائیان اختصاص یافت.

۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به اشتغال روستائیان اختصاص یافتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  محمد امید صبح امروز در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان بوشهر با بیان اینکه در توسعه زیرساخت‌های روستایی فعالیت‌های مهمی انجام شده است بیان داشت: ایران اسلامی در بسیاری از شاخص‌های زیربنایی روستایی از کشور‌های مختلف جلوتر است که در بالای ۹۰ درصد روستا‌های طرح‌های مهم زیرساختی انجام شده است.

وی، با تاکید بر توجه به طرح‌های پایدار روستایی افزود: پایداری در روستا‌ها با اجرای پروژه اشتغال‌زایی محقق می‌شود که در این راستا تنها با زیرساخت‌ها و اجرای طرح عمرانی در روستا‌ها ثبات ایجاد نمی‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با اشاره به اینکه دولت یازدهم و دوازدهم توجه ویژه‌ای به اشتغال روستائیان کرده است عنوان کرد: با توجه به اینکه روستا‌ها محل فعالیت، اشتغال، اقتصاد و تولید است باید زمینه ماندگاری روستائیان در راستای رونق اقتصادی در روستا‌ها فراهم شود.

امید، ایجاد تحول در روستا‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: با حمایت‌های مقام معظم رهبری، ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی به اشتغال روستائیان اختصاص یافت که تخصیص این اعتبارات تحول مهمی در اقتصاد و معیشت روستا‌ها ایجاد کرده است.

وی از پرداخت شش‌هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی روستا‌ها در ۱۰ ماه امسال خبرداد و بیان کرد: با احتساب منابع بانکی افزون بر ۱۸ هزار میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی اختصاص یافت که تاکنون یک سوم این اعتبار در قالب تسهیلات بانکی به متقاضیان اشتغال در روستا‌ها پرداخت شده است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با بیان اینکه تصمیم‌گیری در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به استان‌ها تفویض اختیار شده گفت: برای تسریع اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی اختیار پرداخت تسهیلات بانکی به استان‌ها واگذار شده و مرکز کشور تنها نقش نظارتی و کنترلی دارد.

امید، از نهضت توسعه گلخانه، بوم گردی و گردشگری روستایی در استان بوشهر خبرداد و افزود: باید ظرفیت‌ها و توانمندی تولیدی و اقتصادی روستا‌ها شناسایی و بر اساس آن طرح‌های اشتغال‌زایی تدوین و اجرایی شود.

انتهای پیام/ م

۱۸۰۰۰ میلیارد تومان به طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی پرداخت می‌شود

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.