در دور سوم سفر‌های شهرستانی استاندار بوشهر به دشتی، نخستین گلخانه هیدروپنیک استان بوشهر در دشتی افتتاح شد.

نخستین گلخانه هیدروپنیک استان بوشهر در دشتی افتتاح شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، استاندار بوشهر در دور سوم سفر‌های شهرستانی خود از طرح‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی از طرح بسته بندی سبزیجات تازه و خشک و احداث سردخانه با ظرفیت ۱۰۰ تن، اعتبار ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و اشتغال ۱۰ نفر در شهرستان دشتی بازدید کرد.

عبدالکریم گراوند در مراسم افتتاح نخستین گلخانه هیدروپنیک استان بوشهر با بیان اینکه توسعه گلخانه‌ها راهکار افزایش تولید باکیفیت است گفت: با توجه به بحران آب در این استان توسعه گلخانه‌ها گامی در جهت افزایش کیفیت و تولید محصول در واحد سطح است.

وی بیان کرد: این استان با برخورداری از شرایط ویژه سالانه ۷۰۰ هزار تن محصول کشاورزی خارج از فصل با گردش مالی ۱۰ هزار میلیارد ریال تولید می‌کند.

استاندار بوشهر افزود: باتوجه به اشتغال، سلامت و کیفیت، صادرات و ارزآوری ناشی از صادرات محصولات گلخانه‌ای توسعه این بخش از اولویت‌های جهاد کشاورزی در استان بوشهر است.

گراوند در ارتباط با تنها گلخانه هیدروپنیک استان بوشهر اظهار داشت: این گلخانه در زمینی به مساحت ۲ هکتار با ۲۵ میلیارد ریال اعتبار و ایجاد ۱۵ فرصت شغلی به صورت مستقیم در شهرستان دشتی فعال است.

وی یادآورشد: در این نوع از گلخانه‌ها محدودیت خاک هیچ نقشی ندارد و باتوجه به اینکه سیستم آن بسته است در مصرف آب صرفه جویی بیشتری می‌شود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: باتوجه به اینکه در این نوع گلخانه هیچ نوع اثری از خاک وجود ندارد بنابراین نگرانی‌های آلوده شدن خاک، ضدعفونی آن و مبارزه با آفاتی که از راه خاک به گلخانه راه پیدا می‌کند از بین می‌رود و سلامت محصول افزایش می‌یابد.

گراوند خاطر نشان کرد: میزان تولید در گلخانه‌های هیدروپنیک نسبت به سایر گلخانه‌ها بالای ۳۵۰ تن است.

وی یادآورشد: در زمان حاضر بیش از ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر وجود دارد که سالانه بیش از ۶ هزار تن محصول تولید می‌کنند.

انتهای پیام/م

افتتاح گلخانه هیدروپنیک استان بوشهر در دشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.