معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار بوشهر گفت: شهرستان گناوه در حوزه پرورش آبزیان شرایط خوبی دارد و دومین شهرستان در حوزه پرورش آبزیان است.

شهرستان گناوه دومین شهرستان استان در پرورش آبزیان استسعید زرین فر عصر پنجشنبه در نشست جمع‌بندی دور سوم سفرهای شهرستانی با رویکرد بازدید از طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی در ساحل روستای جزیره جنوبی بندر ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، گفت: شهرستان گناوه با ۱۸۸۹ کیلومتر مربع ۸/۱ درصد از کل وسعت استان و با ۱۰۲ هزار و ۴۸۴ نفر ,۸/۸ درصد از جمعیت را به خود اختصاص داده است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان گناوه چهارمین شهرستان از نظر جمعیت و پنجمین شهرستان  استان از نظر وسعت است.

معاون استاندار بوشهر افزود: در حوزه کشاورزی شهرستان گناوه تولید کننده ۰/۴ درصد از تولیدات زراعی استان است که این آمار خوبی نیست و امیدواریم با توجه به بارندگی‌های اخیر امسال شاهد پیشرفت این شهرستان در حوزه تولیدات محصولات زراعی باشیم.

زرین فر با اشاره به این که شهرستان گناوه ۱۵/۳ درصد از محصولات دامی استان بوشهر را تولید می‌کند گفت: از ۱۸۰ گلخانه موجود در استان تنها یک گلخانه در شهرستان گناوه قرار دارد و نیاز است در این خصوص تصمیمات جدی گرفته شود.

وی تصریح کرد: شهرستان گناوه با وجود دو بندر صیادی, ۳/۶ درصد از کل صید استان را انجام می دهد و ۱۱/۹ درصد از کل شناور‌های استان در شهرستان گناوه قرار دارد.

معاون استاندار بوشهر یادآور شد: از ده سایت پرورش میگو در استان ۳ سایت رود حله، بندر ریگ و رود شور در شهرستان گناوه قرار دارد و ۳۱/۸ درصد از کل تولید میگو‌های پرورشی استان مربوط به شهرستان گناوه است.

انتهای پیام/م

۳ سایت پرورشی میگو در شهرستان گناوه است

 

 

 

 

 

برچسب ها: کشاورزان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.