استاندار بوشهر گفت:طرح‌های که در مناطق روستایی اجرایی می‌شود در تولید، اشتغال و پایداری مردم روستا تاثیرگذار است و مانع مهاجرت آن‌ها به شهر می‌شود.

اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی مانع از مهاجرت روستاییان می‌شودعبدالکریم گراوند عصر پنجشنبه در نشست جمع‌بندی دور سوم سفرهای شهرستانی با رویکرد بازدید از طرح های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی در ساحل روستای جزیره جنوبی بندر ریگ شهرستان گناوه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، تصریح کرد: حضور در روستا‌ها و همنشین شدن با مردم برکات زیادی برای مدیران دارد.

وی با بیان اینکه در شهرستان گناوه شاهد طرح‌های بسیار خوبی بودیم افزود: اگر مدیران شهرستانی همت کنند با وجود تمامی سختی‌ها می‌توان گام‌های بلندی برداشت.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی یکی از بهترین هزینه‌هایی بود که دولت انجام داد و بسیار تاثیر گذار بوده است.

گراوند یادآور شد: کل مبلغی که در فاز اول پروژه‌های عمرانی، اقتصادی و اشتغال روستایی پرداخت شد ۱۳۷ میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: طرح‌هایی که در گناوه اجرا شده است بسیار جدید و ابتکاری است و در آن عشق و خلاقیت دیده می‌شد.

استاندار بوشهر تاکید کرد: پیش از این ما در حوزه دامداری به دنبال پرورش گاو و گوسفند بوده ایم، اما امروز شاهد پرورش آهو و اسب در شهرستان گناوه هستیم.

گراوند ادامه داد: در شهرستان بوشهر وحدت و انسجام وجود دارد ما باید در سایه وحدت و برادری، تمام توان خود را برای حل مشکل اشتغال و تولید به کار بگیریم.

وی تاکید کرد: اکنون هیچ چیز در جامعه اسلامی واجب‌تر از توسعه اشتغال و اقتصاد نیست چرا که شرایط جدید این گونه ایجاب می‌کند.

استاندار بوشهر بیان کرد:من ۴ شهرستان استان بوشهر را سفر کرده ام و پروژه‌های اجرایی را دیده ام، سیستم بانکی در حوزه اشتغال روستایی و عشایری هیچ توجیه‌ای برای ایجاد مانع ندارند.

گراوند، گردشگری را یکی از ظرفیت‌های مهم روستاها و شهرهای استان بوشهر دانست و افزود: باید از این ظرفیت در حوزه اشتغال استفاده شود چراکه رونق توریسم نقش تاثیرگذاری در رونق منطقه دارد.

وی به مشکلات روستاهای ساحلی و تحقق مطالبات روستائیان اشاره کرد و افزود: ساخت اسکله یکی از درخواست‌های روستاهای جزیره شمالی و جنوبی گناوه است که در این زمینه پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/م

هیچ چیز در جامعه اسلامی واجب‌تر از توسعه اشتغال و اقتصاد نیست

برچسب ها: اشتغال ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.