رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: براساس مصوبه شورا و شهرداری بوشهر مبنی بر معافیت ۵۰ درصدی هزینه پروانه ساختمانی در بافت تاریخی این شهر و تخفیف ۵۰ درصدی این سازمان در این زمینه پروانه ساختمانی در این بافت رایگان صادر می‌شود.

صدور پروانه ساختمانی در بافت تاریخی بوشهر رایگان شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رضا عوض پور در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر افزود: تلاش می‌شود این مصوبه در شهر بوشهر برای سایر بافت‌های فرسوده و ناکارآمد این شهر نیز تعمیم داده شود.

عوض پور با تقدیر از شهرداری و شورای شهر بوشهر تاکید کرد: انتظار می‌رود برای رونق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده و ناکارآمد سایر شهرداری‌های استان نیز مصوبه تخفیف صدور پروانه ساختمانی را از شورای شهر بگیرند.

وی با بیان اینکه هزینه صدور پروانه ساختمانی ۷ میلیون تومان است، تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری‌ها هزینه صدور پروانه ساختمانی دربافت‌های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی که اکنون ۳.۵ میلیون تومان است صفر می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بوشهر یادآور شد: با هدف ایجاد انگیزه برای احیای بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و تاریخی با کمک دستگاه‌های اجرایی مشروط به اینکه افراد به تعهدات خود عمل کنند بسته تشویقی شامل تخفیف هزینه صدور پروانه ساختمانی، تخفیف ۵۰ درصدی هزینه انشعاب آب، فاضلاب، برق و گاز و تخفیف سود تسهیلات بانکی ارائه می‌شود.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با اشاره به واگذاری طرح‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی گفت: براساس مصوبه هیات دولت طرح‌های عمرانی نیمه تمام شامل فضای‌های بیمارستانی، ورزشی و فرهنگی که برای سرمایه گذار جذابیت داشته باشند به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

عوض پور بیان کرد: در زمان حاضر ۱۸۲ پروژه عمرانی نیمه تمام در استان بوشهر وجود دارد که واگذاری آن‌ها به بخش خصوصی مناسب است.

وی اضافه کرد: درهمین ارتباط پرداخت معافیت مالیاتی ۱۰ ساله و بیمه‌ای از جمله دیگر مفاد بسته تشویقی دولت برای برخورداری از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی است.

عوض پور درباره تسیهلات اشتغال روستایی استان بوشهر گفت: در مرحله نخست یکهزار میلیارد ریال وام در این استان پرداخت شده و انتظار می‌رود هزار میلیارد ریال دیگر نیز ابلاغ شود که تاکنون ۲۵ درصد آن ابلاغ شده است.

انتهای پیام/م

معافیت ۵۰ درصدی هزینه پروانه ساختمانی در بافت تاریخی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.