معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: بانک‌ها موظف به پرداخت تسهیلات ۹۰ درصد از طرح‌های مصوب اشتغال تا پایان دی ماه هستند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استاندار در نشست کارگروه اشتغال استان گفت: بانک‌ها موظفند تا پایان دی ماه، تسهیلات ۹۰ درصد از طرح‌های مصوب شده همسو با سیاست‌های کلی دولت را پرداخت کنند و باید تا پایان بهمن ماه این رقم را به ۱۰۰ درصد برسانند تا طرح نیمه کاره و معطل شده در بانک‌ها وجود نداشته باشد.

حبیبی افزود: عملکرد بانک‌ها در دادن تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی باید بیش از پیش مورد رصد قرار گیرد و باید تا آخر سال جاری تمام طرح‌های معرفی شده به بانک ها، تسهیلات مورد نظر را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌ها در معرفی طرح‌ها به بانک‌ها در اشتغالزایی کوتاهی نکنند چرا که معرفی نکردن طرح‌ها به معنای ناکارآمدی و ناتوانی مدیر است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گفت: عملکرد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جذب تسهیلات اشتغال زایی بسیار ضعیف است و به هیچ عنوان قابل دفاع نیست.

حبیبی افزود: سازمان جهاد کشاورزی با جذب هزار میلیارد ریال طی ۹ ماه گذشته رتبه اول اشتغالزایی را در بین دستگاه‌های متولی به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: اشتغالزایی از شاخص‌های مهم و اساسی ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان به شمار می‌رود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: دستگاه‌های متولی بابرنامه ریزی سازمانی و درست باید به صورت کمی و کیفی برای تحقق سند چشم انداز ۱۴۰۴ گام‌های اساسی بردارند و به صورت محسوس گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه شورای اشتغال ارایه دهد.

انتهای پیام/

نشست کارگروه اشتغال استان قزوین

برچسب ها: تسهیلات ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.