معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان قزوین از آمادگی این نهاد برای توسعه مشاغل خانگی در مناطق روستایی و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش قالی‌بافی و صنایع دستی برای اشتغال مددجویان در روستا‌ها خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ سید مرتضی دهقانی محمدآبادی معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت:پیش‌بینی‌های انجام شده بر این است که سالانه ۱۰ درصد از جمعیت تحت حمایت را خودکفا و توانمند کرده و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج کنیم از این رو آمادگی داریم در همه روستا‌ها کارگاه‌های قالی بافی، صنایع دستی و حصیربافی را احداث کنیم.

دهقانی محمدآبادی افزود: کمیته امداد با توجه به تأثیر اشتغال در توانمندسازی مددجویان برای طرح‌های کارشناسی شده و با پیش بینی موفقیت بالا، تسهیلات متناسب اعطاء می‌کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای پارسال تا پایان مهر ماه ۲ هزار و ۲۴۵ طرح اشتغال در مناطق روستایی استان به اجرا درآمده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان گفت: همچنین در روستا‌هایی که ظرفیت وجود داشته باشد در صورت اختصاص زمین رایگان، مجتمع‌های خدماتی را احداث می‌کنیم تا مددجویان برای اشتغال بکارگیری شوند.

وی گفت: در این مجتمع ها، روستا‌های اقماری واجد شرایط در قالب مجتمع‌های خدماتی، تولیدی، توزیعی، گلخانه ای، دامداری و مشاغل مورد نیاز تحت یک مجموعه به صورت هم پوشانی ایجاد و مددجویان را مشغول بکار می‌شوند.

انتهای پیام/

آمادگی کمیته امداد برای راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش برای اشتغال در روستا‌ها

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار