معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۱۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به آبخیزداری استان تخصیص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، محمد فرامرز معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: امسال ۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری در عرصه‌های استان اختصاص یافته است که تاکنون ۶۳ درصد از این میزان محقق شده است.
وی با بیان اینکه طرح‌های آبخیزداری سبب کنترل فرسایش خاک و تقویت پوشش گیاهی می‌شود، افزود: البته کار‌های آبخیزداری در سطح کشور دیرهنگام آغاز شد، در این سال‌ها اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کم بوده است و به طور کامل و به موقع تخصیص نیافته از این رو کار‌ها آن گونه که باید پیش نرفت، اما در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی برای اجرای طرح‌های آبخیزداری استان اختصاص یافته است که امید می‌رود اجرای این طرح‌ها سرعت گیرد.
فرامرز با بیان اینکه امسال بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های آبخیزداری به استان اختصاص یافته است افزود: امسال ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال اعتبار از منابع ملی، ۱۰۰ میلیارد ریال از منابع استانی و ۱۹۰ میلیارد ریال از منابع صندوق توسعه ملی به اجرای طرح‌های آبخیزداری این استان اختصاص یافته است.
وی خاطرنشان کرد: امسال با این میزان اعتبارات قرار است طرح‌های آبخیزداری در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی استان اجرایی شود.
گستره حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی دو میلیون و ۳۳ هزار و ۳۶ هکتار است که از این وسعت یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مرتع، بیش از ۱۸۳ هزار هکتار بیابان و ۴۳۴ هزار و ۵۵۰ هکتار جنگل است.
انتهای پیام/ط


اختصاص اعتبار به آبخیزداری و منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.