کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: امروز آسمان استان ابری احتمال رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق در برخی نقاط نیمه شمالی و نوارغربی استان وجود دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی ملاشاهی کارشناس هواشناسی سیستان وبلوچستان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز بعد ظهر و شب در زاهدان و سایر نقاط مرکزی، شمال غرب و جنوب استان وزش باد متوسط تا شدید و در نقاط مستعد گردوخاک انتظار می‌رود به طوری که در جاده زاهدان به سمت بم گردوخاک سبب کاهش دید خواهد شد.

ملاشاهی افزود: سه شنبه از سرعت باد کاسته می‌شود و افت نسبی دمای شبانه در نیمه شمالی استان رخ خواهد داد، مجدد از بعد از ظهر پنج شنبه وزش باد در نواحی مرکزی استان تشدید می‌شود.

ملاشاهی در تشریح پیش‌بینی وضع جوی سیستان و بلوچستان در فصل زمستان، گفت: از ابتدای مهرماه تاکنون استان با میانگین بارش ۴.۹ میلیمتری، نسبت به میانگین بلند مدت در مدت مشابه با کاهش ۷۸.۹ درصدی مواجه بوده و بد‌ترین وضعیت بارش را بین استان‌های کشور دارد و کماکان صد درصد مساحت استان تحت تاثیر درجات مختلف خشکسالی است.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نقشه‌های پیش یابی و شرایط پدیده‌های دور پیوندی بارش استان در فصل زمستان در حدود نرمال و متمایل به کمتر از نرمال برآورد می‌شود.

وی با بیان اینکه ناهنجاری میانگین دما طی این مدت در استان حدود ۱ تا ۲ درجه بیش از نرمال پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: با توجه به کم بارشی انباشته در استان، پیش بینی افزایش دما نسبت به بلند مدت و عدم جبران کمبود بارش، رعایت و اجرای برنامه‌های کنترل و مصرف بهینه آب اهمیت فراوان دارد.

انتهای پیام/پ

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار