رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دمای هوا و تشدید یخبندان شبانه، توصیه می‌شود کشاورزان استان تدابیر لازم برای کاهش خسارت به مزارع و باغات را اتخاذ کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی، از یکشنبه تا چهارشنبه این هفته با نفوذ توده هوای سرد به استان دمای هوا در نیمه شمالی و نوارشرقی حدود ۴ تا ۷ درجه کاهش می‌یابد.

وی ادامه داد: این شرایط سبب تشدید یخبندان شبانه به ویژه در نیمه شمالی استان می‌شود به طوری که انتظار می‌رود تا کمینه دمای هوا در زاهدان به حدود ۶- درجه سلسیوس برسد.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: با وجود این شرایط به کشاورزان استان توصیه می‌شود تا برای مقابله با سرما و جلوگیری از خسارت نسبت به پوشاندن نهال‌ها و تنه درختچه‌های خانگی و غیر خانگی اقدام کنند.

ملاشاهی با بیان اینکه گلخانه داران و مرغداران سطح استان نیز سیستم‌های گرمایشی خود را بررسی کنند، گفت: گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش قارچ نیز نسبت به مراقبت از محصولات خود اقدام لازم را تدبیر کنند.

وی ادامه داد: کشاورزان پوشش لوله‌های انتقال آب یا تخلیه آب را نیز بررسی و مراقبت‌های لازم را انجام دهند.

عضو کارگروه تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به کشت برخی محصولات خارج از فصل در استان، گفت: کشاورزان برای جلوگیری از سرمازدگی صیفی جات و محصولات خارج از فصل پوشش محافظتی مناسب برای این گیاهان را نیز ایجاد کنند.

 

انتهای پیام/پ

هواشناسی سیستان و بلوچستان

 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار