رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: بامداد امروز دمای هوای زاهدان در سردترین لحظات به منفی ۱ درجه سلسیوس رسید و خنک‌ترین شهر استان شد.

محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت : پس از زاهدان، مهرستان با دمای هوای ۲.۶ درجه سلسیوس دومین شهر سرد استان در شبانه روز گذشته شد.

وی ادامه داد: به طور کلی سرمای شبانه امروز اکثر نواحی نیمه شمالی استان را در برگرفت به نحوی که کمینه دمای هوای حدود ۸ شهر بین منفی ۱ تا مثبت ۵ درجه سلسیوس متغیر بوده است.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: اگرچه در شمال استان شاهد رخنه سرمای شبانه هستیم، اما در نواحی جنوبی هوای بهاره در منطقه حاکم است به نحوی که در شبانه روز گذشته حداقل بیشینه دمای ۵ شهر بین ۲۶ تا ۲۹ درجه سلسیوس بوده است.

دیانتی افزود: همچنین در این مدت شهر‌های راسک و قصرقند به ترتیب با دما‌های ۲۹.۳ و ۲۸.۳ درجه سلسیوس دومین و سومین شهر گرم کشور شدند.

وی در ادامه با اشاره به کاهش سرعت وزش باد در سواحل جنوب استان، گفت: در شبانه روز گذشته بیشینه وزش باد در ایستگاه هواشناسی دریایی چابهار به بیش از ۲۵ کیلومتر بر ساعت رسید.

رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان در ادامه به تشریح شرایط جوی شمال استان پرداخت و گفت: هم اکنون جوی آرام و پایدار در شمال استان حاکم است و مهمترین پدیده قابل توجه در این منطقه سرمای شبانه است.

انتهای پیام/پ

هوای شهر زاهدان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار