دبیر تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: در حالی خرداد امسال حدود ۱۰۰ نفر عضو سامانه توسعه هواشناسی کاربردی در بخش کشاورزی این استان بودند که هم اینک تعداد آنان به حدود چهار هزار کاربر رسیده است.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی استان؛ محسن بستانی دبیر تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: طرح تهک کشاورزی از سال ۱۳۹۳ در سازمان هواشناسی کلید خورد و بلافاصله در سیستان و بلوچستان نیز مقدمات اجرای آن فراهم شد.

وی افزود: این طرح امسال با جدیت بیشتر در دستور کار قرار گرفت و فعالیت‌های آن در لایه سوم یعنی بخش شهرستانی انجام شد.

بستانی ادامه داد: تا کنون چهار هزار فعال بخش کشاورزی از شهرستان‌های زاهدان، زابل، هامون، مهرستان، نیکشهر و چابهار در این سامانه نام نویسی کردند که توصیه‌های کاربردی هواشناسی به تفکیک گرایش‌های متنوع بخش‌های کشاورزی، باغداری، دامداری، شیلاتی، مرغداری و ... برای آنان از طریق پیامک ارسال می‌شود.

وی افزود: توصیه‌های کاربردی هواشناسی با توجه به شرایط جوی هر منطقه و وضعیت محصولات کشاورزی آن با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی تهیه و از طریق پیامک به کشاورزان ارسال می‌شود.

بستانی ادامه داد: بر اساس این توصیه که مطابق با شرایط آب و هوایی تهیه می‌شود کشاورز فعالیت‌های پیش روی خود را برنامه ریزی و در بهترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

دبیر تهک هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: برای مثال امواج سرمایی، گرمایی و بارندگی‌های شدید و سایر مخاطرات جوی مخرب در تولید محصولات کشاورزی، قبل از وقوع برای جلوگیری از خسارت به اطلاع کشاورزان می‌رسد.

انتهای پیام/پ

توصیه‌های کاربردی هواشناسی به تفکیک گرایش‌های متنوع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار