ترامپ تصمیم گرفته مجازات حبس با آب و نان را که نوعی تنبیه برای ملوان‌هایی است که مرتکب خلاف‌هایی مانند غیبت غیرموجه و عدم اطاعت از دستورات مافوق می‌شوند، لغو کند.

تصمیم ترامپ برای لغو مجازات حبس با آب و نان، در نیروی دریایی آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه استارز اند استریپس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفته مجازات حبس با آب و نان را که نوعی تنبیه برای ملوان‌هایی است که مرتکب خلاف‌هایی مانند غیبت غیرموجه و عدم اطاعت از دستورات مافوق می‌شوند، لغو کند.

این مجازات که طبق آن ملوان‌ها برای تنبیه به مدت ۳ روز فقط با نان و آب حبس می‌شدند قرار است از روز سه‌شنبه به عنوان بخشی از تغییرات گسترده در قانون موسوم به مقررات یکنواخت عدالت نظامی حذف شود.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا این لایحه را اواخر سال ۲۰۱۶ میلادی امضا و آن را به قانون تبدیل کرد. ترامپ، چند ماه پیش دستور اصلاح بخش‌هایی از آن را صادر کرده است.

نظامیان آمریکایی در گفتگو با استارز اند استریپس گفته‌اند از حذف این روش حمایت می‌کنند.

دان اینبادی، افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا گفت: «من یکبار از این تنبیه استفاده کردم، ولی وقتش است که دیگر آن را کنار بگذاریم.»

این مجازات اولین بار از سال ۱۸۵۵ به جای شلاق زدن به کار گرفته شد. هنوز مشخص نیست نیروی دریایی آمریکا حبس با نان و غذا را با چه تنبیه دیگری جایگزین خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار