رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد در گفتگوی تلفنی با همتای چینی خود به توافقاتی از نظر تجاری دست یافته است.

ترامپ: توافق تجاری با چین در صورت دستیابی توافقی جامع خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز شنبه، با انتشار پیامی توئیتری اعلام کرد در گفتگوی تلفنی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، به پیشرفت هایی از نظر توافق تجاری دست یافته است.

رئیس جمهور آمریکا درباره گفتگوی تلفنی با همتای چینی‌اش در صفحه توئیتر خود نوشت: گفتگوی تلفنی خیلی خوب و طولانی با شی جین پینگ داشتیم. (گفتگوها درباره) این توافق به‌خوبی پیش می‌رود. اگر چنین توافقی صورت گیرد توافقی بسیار جامع خواهد بود که تمامی موضوعات، حوزه‌ها و اختلاف نظرات را شامل خواهد شد. پیشرفت بزرگی صورت گرفته است.

همچنین خبرگزاری دولتی چین در این باره گزارش داد، شی‌ جین پینگ، رئیس‌جمهور چین به ترامپ گفته پکن اهمیت زیادی برای بهبود روابط دوجانبه قائل است و خواستار گفتگو‌های بیشتر میان آمریکا و کره شمالی بوده و امیدوار است شاهد نتایج مثبت باشد.

بر طبق گزارش شین‌هوا، شی‌ جین پینگ در این گفتگو گفته چین و آمریکا هر دو خواستار «پیشرفت‌های ماندگار» در روابط دوجانبه هستند.

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در ماه ژوئن اعلام کرد 25 درصد تعرفه را بر کالاهای ساخت چین به ارزش 50 میلیارد دلار اعمال خواهد کرد، جنگ تجاری میان پکن و واشنگتن آغاز شد. از آن زمان تاکنون دو کشور چندین دور تعرفه تجاری را علیه کالاهای ساخت یکدیگر اعمال کردند. در ابتدای ماه دسامبر و پس از دیدار روسای جمهور آمریکا و چین در حاشیه نشست گروه بیست در آرژانتین، ترامپ و شی جین پینگ خواهان توقف جنگ تجاری میان دو کشور شدند. ترامپ بارها وعده داده است که کاستی های تجاری آمریکا با چین را حل خواهد کرد.

 اخیرا آژانس اعتبارسنجی مودیز در گزارش خود اعلام کرد: ما بر این باور هستیم که تنش تجاری میان آمریکا و چین در سال جاری میلادی بدتر خواهد شد و بر رشد اقتصاد جهانی در سال آینده نیز تاثیر منفی خواهد داشت. از این روست که در حال حاضر فکر می کنیم دولت آمریکا با اعمال برخی از محدودیت های اضافی خود بر واردات از چین به آینده می نگرد. این آژانس پیش بینی کرد افزایش تعرفه های آمریکا بر واردات از چین و اقدامات تلافی جویانه پکن سبب خواهد شد تا تولید ناخالص ملی چین در سال 2019 میلادی به میزان 0.5 درصد کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار