تازه‌ترین نظرسنجی در آمریکا نشان می‌دهد بالغ بر نیمی از آمریکایی‌ها از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه حمایت می‌کنند.

اکثریت مردم آمریکا از خروج نیروهای نظامی از سوریه حمایت می‌کنندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، تازه‌ترین نظرسنجی‌ در آمریکا نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها از تصمیم دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، برای خروج از سوریه و کاهش نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان حمایت می‌کنند.

این نظرسنجی را مؤسسات افکارسنجی هاروارد کپس و هریس انجام داده‌اند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 52 درصد پاسخ‌دهندگان از خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه و کاهش حضور نظامی این کشور در افغانستان حمایت می‌کنند، اما در مقابل 48 درصد شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی گفته‌اند مخالف خروج یا کاهش نیروهای نظامی آمریکا از این مناطق هستند.

با این حال گرچه اکثریت شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی از کاهش نیروهای نظامی آمریکا در سوریه و افغانستان حمایت می‌کنند، 69 درصد شرکت‌کنندگان بر این باورند که حضور نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه مهم است. 23 درصد این حضور نظامی را «خیلی مهم» و 46 درصد آن را «تا حدی مهم» می‌دانند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که 54 درصد پرسش‌شوندگان در پاسخ به این سوال که «آیا به نظر شما نیروهای زمینی آمریکا در مناطقی مانند سوریه و عراق باید حضور داشته باشند تا امنیت منطقه را حفظ کنند یا بهتر است نیروهای نظامی‌‎مان را از چنین مناطقی خارج کنیم؟» گفته‌اند بهتر است نیروهای نظامی را در این مناطق نگه داشت، اما 46 درصد نیز بر این باورند که نیروهای آمریکا باید از این کشورها خارج شوند.

مارک پِن، مدیر و هماهنگ‌کننده این نظرسنجی می‌گوید حمایت همزمان از خروج نیروها و نگه‌داشتن نیروهای نظامی آمریکا در خاورمیانه دلالت بر این دارد که شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی به ارزیابی نظامی دونالد ترامپ اعتماد دارند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، هفته گذشته ضمن تأیید خبر تصمیم کاخ سفید برای خارج کردن کامل نیروهای نظامی آمریکایی از سوریه، در توئیتی نوشت: «آیا آمریکا می‌خواهد در ازای هیچ، پلیس خاورمیانه باشد و زندگی ارزشمند نظامیان و تریلیون‌ها دلار را برای حفاظت از کسانی صرف کند که تقریبا در همه موارد برای کاری که ما می‌کنیم ارزشی قائل نیستند؟ آیا ما می‌خواهیم برای همیشه آنجا باشیم؟»

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین در توئیت دیگری افزود: «خارج شدن از سوریه، تعجب‌آور نیست. سال‌ها برای آن تبلیغ می‌کردم و شش ماه قبل که می‌خواستم علنا اعلام کنم، موافقت کردم که مدت بیشتری بمانیم.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار