لیندسی گراهام گفت با اظهارات ترامپ مبنی بر این که روسیه و ایران به خاطر خروج آمریکا از سوریه خوشحال نیستند، مخالف است.

سناتور آمریکایی: اگر ایرانی‌ها از خوشحالی نمی‌رقصند به این خاطر است که اعتقادی به رقصیدن ندارندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه و نامزد پیشین ریاست جمهوری آمریکا، گفت با اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر این که (بشار) اسد، روسیه و ایران به خاطر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خوشحال نیستند، مخالف است.

وی گفت: «اگر آنها از خوشحالی نمی‌رقصند به این خاطر است که اعتقادی به رقصیدن ندارند. به نظر من خروج نیروهای آمریکایی از سوریه یک هدیه بزرگ برای آنها و یک تصمیم مخرب برای هم پیمان‌های ماست.»

گراهام تاکید کرد: رییس جمهور ترامپ توئیتی منتشر کرده است که آنها (ایران، روسیه و سوریه) باید [بجای آمریکا] بجنگند و بهای بیشتری بپردازند، حق با اوست، اما زمانی که متحدی را می‌بینید که حاضر است در کنار شما بجنگد باید از او تقدیر کنید.

گفتنی است تصمیم اخیر ترامپ برای خارج کردن فوری نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت‌های زیادی در محافل سیاسی و نظامی این کشور مواجه شده است.

لیندسی گراهام همچنین در توییت دیگری به خبر تصمیم دولت آمریکا برای خروج بخشی از نیروهای نظامی از افغانستان نیز واکنش نشان داد. این سناتور جمهوریخواه ضمن انتقاد از تصمیم ترامپ به خروج نیروها از افغانستان آن را در ادامه «راهبرد خطرناکی» دانست که راه را برای قدرت‌گیری داعش در افغانستان و «از دست‌رفتن تمام دست‌آوردهای آمریکا و وقوع یک 11 سپتامبر» دیگر باز می‌کند.

روزنامه «وال استریت ژورنال» بامداد جمعه (به وقت تهران) به نقل از منابع آگاه نوشت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، به وزارت دفاع این کشور دستور داد روند کاهش تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را آغاز کنند. در پی این دستور، از چند هفته دیگر بیش از 7 هزار نظامی آمریکایی از افغانستان خارج خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار