رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: هر گونه حمل و نقل دام زنده بدون اخذ گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی ممنوع است.

مجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت:حمل دام بدون رعایت مسایل قرنطینه‌ای دامپزشکی باعث انتقال بیماری‌های واگیر دامی از نقطه‌ای به نقطه دیگر شده و هزینه‌های گزافی را در جهت کنترل این بیماری‌ها در بر دارد.

وی از کلیه دامداران درخواست کرد: قبل از نقل و انتقال هر گونه دام به شبکه دامپزشکی شهرستان مراجعه و در صورت احراز شرایط اقدام به اخذ گواهی حمل بهداشتی دامپزشکی کنند.

اسدی تصریح کرد: هدف سازمان دامپزشکی از مباحث قرنطینه، نظارت بر سلامت و بهداشت و واکسیناسیون دام، جهت جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری‌ها است.

وی اعلام کرد: طبق قانون سازمان دامپزشکی کشور، با متخلفان برخورد خواهد شد و عواقب احتمالی عدم همکاری، بر عهده دامدار و راننده متخلف خودروی حمل دام زنده است و خاطیان جهت اعمال قانون به مراجع ذی صلاح معرفی می‌گردند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک در پایان تاکید کرد: جابجایی بدون ضابطه دام باعث انتشار بیماری‌های دامی در سطح منطقه خواهد شد، چرا که هرگونه گواهی حمل دام پس از سم پاشی، معاینات وتست‌های سل وبروسلوز توسط شبکه‌های دامپزشکی صادر می‌شود.
انتهای پیام /ی

واکسیناسیون دام، جهت جلوگیری از شیوع و انتشار بیماری‌ها است

برچسب ها: دامپزشکی ، حمل و نقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار