رئیس شبکه دامپزشکی فهرج گفت: گستره نظارت سازمان دامپزشکی بر سلامت فرآورده های خام دامی از مرتع و جایگاه های نگهداری و پرورش دام آغاز و تا لحظه عرضه به مصرف کننده ادامه می یابد .

توجه ویژه به سلامت غذا از مزرعه تا سفرهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛   بماندشتی  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج گفت: دامپزشکی نقش موثری در بهداشت عمومی و ارتقای سلامت جامعه دارد و با فقدان دامپزشکی ، بدون شک بخشی از سلامت جامعه به خطر خواهد افتاد .

وی افزود : فعالیت ها و نقش دامپزشکی در بهداشت همگانی در سه محور اصلی تامین و حفظ بهداشت دام و فرآورده های دامی به منظور حفظ وحراست از سرمایه دامی ، مراقبت ، پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک ، تامین سلامت غذا و حفظ و ارتقای بهداشت عمومی خلاصه می شود که در این میان ترویج و آموزش عموم افراد می تواند تاثیرات مثبت زیادی در پیشبرد این مهم داشته باشد .

بماندشتی گفت : دامپزشکی نقش، کنترل بهداشتی ، نظارت بر نقل و انتقال دام، طیور و فرآورده های خام دامی، صدور گواهی بهداشتی، نظارت بهداشتی جایگاه ها، مراتع، محل نگهداری دام و سایر تاسیسات مربوط به پرورش دام ،کشتارگاه ها و همچنین نظارت بهداشتی بر مراکز تولید ، توزیع وعرضه فرآورده های خام دامی را بر عهده دارد.

وی هدف نهایی از فرآیند کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های دامی را تامین سلامت مصرف کنندگان ذکر کرد و در پایان به شهروندان توصیه کرد هر گونه مواد پروتئینی و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز فروش مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند وی متذکر شد : گوشت طیور و ضمائم آن باید بصورت بسته بندی و دارای تاریخ تولید و انقضا باشد و دام های قربانی ونذری قبل از کشتار و بعد از کشتار توسط بازرسین بهداشتی دامپزشکی مورد بازرسی قرار گیرند.

انتهای پیام/س

نظارت سازمان دامپزشکی بر سلامت فرآورده های خام دامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار