رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج، کشتار غیر مجاز دام و تخلفات در تولید، عرضه و نگهداری فرآورده‌های خام دامی را مطابق ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، تهدید علیه بهداشت عمومی دانست و گفت: دامپزشکی در جهت اجرای قانون و تامین سلامت مردم با متخلفان برخورد‌های جدی خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، مهدی بماندشتی ، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج با تاکید بر آسیب‌های اجتماعی، مسائل بهداشتی، بیماری‌ها و مسائل زیست محیطی کشتار غیر مجاز دام گفت: کشتار غیر بهداشتی دام تهدیدی جدی برای سلامتی و یکی از عوامل انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که با متخلفین در این خصوص قاطعانه طبق قانون برخورد می‌شود.

وی افزود: بعضی از بیماری‌های قابل انتقال به دلیل اینکه هیچگونه علائمی بر روی لاشه دام ذبح شده ندارند حتما باید قبل از کشتار تشخیص داده شوند و از ذبح اینگونه دام‌ها جلوگیری نمود و همچنین تعدادی از بیماری‌های قابل انتقال از طریق کشتار غیرمجاز و غیر بهداشتی به انسان سرایت می‌کنند که از این بیماری‌ها می‌توان تب کریمه کنگو و ... را نام برد که حتما باید کشتار دام تحت نظارت کامل و بهداشتی صورت گیرد.

بماندشتی همچنین بر لزوم نظارت بیشتر و جلوگیری از خروج بدون مجوز دام زنده از شهرستان فهرج تاکید کرد.

وی گفت: احیا و حمایت از واحد‌های تولیدی فعال و حمایت از سرمایه گذاری مشروع از اولویت‌های شبکه دامپزشکی شهرستان فهرج است که نتیجه آن رونق اقتصادی و اشتغال جوانان را برای مردم شهرستان به ارمغان می‌آورد.

بماندشتی خواستار توجه بیشتر به حوزه دامپزشکی به عنوان یکی از مهمترین دستگاه در حوزه تامین و کنترل سلامت شد و افزود: عدم شناخت کافی از نقش مهم دامپزشکی به عنوان یک مشکل در مسیر رشد و اعتلای دامپزشکی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ی

با متخلفان دامپزشکی برخورد می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار