نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: ملت ایران با حضور خودجوش و گسترده خود در حماسه ۹ دی، جهانیان را شگفت زده کردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان در خطبه‌های نماز جمعه گفت: ملت ایران با حضور خودجوش خود در حماسه ۹ دی جهانیان را شگفت زده کردند و نشان دادند که مردم ایران همیشه برای انقلاب خود در صحنه‌ها به میدان می‌آیند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: روز نهم دی ماه روز مبارزه با رژیم شاه نبود یک زمانی از آستین آمریکا رژیم شاهنشانی بیرون آمد و در حوادث فتنه ۸۸ از آستین امریکا فتنه گران بیرون آمدند، آن‌هایی که باکودتای نرم و انقلاب مخملی و با هماهنگی استکبار جهانی به دنبال سرنگونی نظام بودند.

وی اضافه کرد: استکبار جهانی از این نکته غافل بود که ملت ایران همیشه پشتیبان نظام و انقلاب هستند و علی رغم انتقاد به حق به عملکرد دولت ها، اما ایستادن در مقابل نظام خواب آشفته‌ای است که برای دشمنان انقلاب هرگز به حقیقت نخواهد رسید.

خطیب نماز جمعه با بیان اینکه مردم همیشه وظیفه و رسالت خود را نسبت به حراست و پاسداری از انقلاب به خوبی انجام می‌دهند، تصریح کرد: مردم این وظیفه و رسالت خود را پس از آشوبگری‌های فتنه ۸۸، در حماسه ۹ دی به خوبی نشان دادند.

وی اضافه کرد: مردم ایران هر مشکل و معضلی که در زندگی خود می‌بینند عامل آن را مدیران نالایق و سوءتدبیر مدیریتی و دخالت‌های بیگانه می‌دانند.

امام جمعه قزوین گفت: مقصر امروز مشکلات کسانی هستند که به عهد و پیمان خود نسبت به مردم و انقلاب عمل نکرده و کوتاهی می‌کنند، مردم این موضوعات را به خوبی می‌فهمند و فریاد خود را بر سر دشمنان و پیمان شکنی مسئولان می‌کشند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: مردم انتظار دارند مسئولان نیز شرایط زندگی مردم را درک کنند و طبق احادیث همان چیزی که برای خود می‌پسندند برای مردم نیز بپسندند.

وی اضافه کرد: شرایط کسی که شغل ندارد و با حداقل درآمد در این شرایط سخت گرانی باید زندگی خود را اداره کند، واقعیت‌هایی است که مسئولان خیلی بیشتر از گذشته باید به آن توجه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در استان گفت: مردم تعهد خود را نسبت به انقلاب رعایت می‌کنند و مسئولان نیز باید تعهد خود را نسبت به مردم رعایت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به حوادث ۷ دی ماه در دوران حکومت پهلوی اذعان کرد: قیام مردم قزوین در این روز مورد توجه امام راحل (ره) قرار گرفت و مردم قزوین را در بیان خود تشویق و تحسین کردند و رژیم منحوس شاه با سرکوب مردم و کشتار نوجوانان و جوانان ما به دنبال از بین بردن این قیام بود.

وی افزود: مردم فرهیخته حساب آن خشونت مداران رژیم شاهنشانی را از ارتش جدا دانستند و هرگز رضایت ندادند در مقابل ارتش قرار بگیرند و این موضوع باعث پیوستن ارتشیان به صفوف مردم شد و خاطیان ارتشی مجازات شدند.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: روز هفتم دی ماه به عنوان حماسه مقاومت در برابر رژیم منحوس امریکایی، اسرائیلی و انگلیسی شاه در تاریخ ماندگار شد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

وی با یادآوری پیام تاریخی امام خمینی (ره) به «میخائیل گورباچف»، آخرین رئیس جمهور شوروی سابق گفت: امام (ره) در پیامشان خطاب به گورباچف فرمودند: از این پس شما کمونیسم را باید در موزه‌ها مطالعه کنید و این به معنای پایان کار کمونیسم بود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی عنوان کرد: آن زمانی که امام خمینی (ره) با قاطعیت این مطلب را فرمودند: دوستان امام نیز احساس نگرانی کردند و گفتند اگر کمونیسم تمام نشود، بد می‌شود، اما امام راحل (ره) هیچ تردیدی در حرفشان نداشتند.

وی بیان کرد: میخائیل گورباچف می‌گوید وقتی این پیام را دریافت کردم و خواندم احساس کردم کسی که این پیام را نوشته بود، متفکر، دلسوز و نگران برای سرنوشت جهان است و مایل است من انقلاب اسلامی را بیشتر بشناسم و درک کنم.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در سال ۱۳۷۸ مجدداً مصاحبه‌ای با گورباچف انجام شد و او گفت: اگر ما پیشگویی‌های آیت الله خمینی را جدی می‌گرفتیم امروز قطعاً شاهد چنین وضعیتی نبودیم و افسوس می‌خورد چرا به موقع حرف امام (ره) را متوجه نشد تا فریب آمریکا را نخورد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اذعان کرد: روز گذشته شاهد حضور مخفیانه ترامپ در عراق بودیم، آن زمانی که جریان مقاومت قدرت لازم را نداشت همین سران امریکایی با قدرت به عراق وارد شدند، اما هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

وی اضافه کرد: امروز که جریان مقاومت با اقتدار تمام در منطقه حضور دارد ترامپ به صورت مخفیانه در عراق حضور پیدا می‌کند هیچ کاری از پیش نمی‌برد.

امام جمعه قزوین افزود: یقینا باید بدانیم حضور مخفیانه ترامپ به عراق نشان دهنده ضعف امریکایی هاست و ترامپ با این مدل حضور خود شکست در یمن و سوریه را امضا کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون دستور صادر شده که از ۱۴هزار نیروی امریکایی حاضر در افغانستان ۷ هزار نیرو خارج شوند و آن‌ها مجبور به عقب نشینی شدند، در سوریه با صراحت اعلام کرده بودند که آمده ایم بمانیم، اما مجبور به عقب نشینی از سوریه شدند.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی تصریح کرد: آقای ترامپ اگر بعثی‌ها در کشور ما ماندند شماهم در عراق خواهید ماند، همانگونه که فرار شاه از ایران از جنبه قدرت و اقتدار نبود فرار شما از سوریه و افغانستان و یمن از جنبه قدرت نیست، شاه از ایران فرار کرد و ملت ایران او را اخراج کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین ابراز کرد: اسباب کشی‌های متعدد و پشت سرهم در انتظار نیرو‌های آمریکایی حاضر در کشور‌های مختلف است، این خروج قدرت ادامه دارد و حضور منحوس و غیرقانونی استکبار جهانی در منطقه به واسطه اوج گرفتن جریان مقاومت اسلامی به پایان خود رسیده است و امروز امریکا، همان امریکای سابق نیست و قدرتش دچار افول شده است.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: نیرو‌های عراقی نیز بعد از آن که ترامپ مخفیانه در پایگاه آمریکایی‌ها در عراق آمد، به او گفتند که با ذلت و خواری از عراق بیرونت می‌کنیم و امروز دو موشک به مقر آمریکایی‌ها شلیک کردند.

وی تصریح کرد: سید حسن نصرالله زمانی که موضوع داعش در سوریه شروع شد به خدمت رهبر انقلاب آمدند و گفتند تحلیلگران می‌گویند نظام سوریه دو ماه در مقابل وحشی گری داعش می‌تواند دوام بیاورد و اگر در سوریه سراغ آمریکا و فتنه آمریکایی داعشی نرویم باید در شهر‌های لبنان این کار را انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی بیان کرد: سید حسن نصرالله می‌گوید وقتی این را گفتم رهبری حرف من را کامل کردند و گفتند اگر در سوریه مقاومت نکنیم در کرمان، خوزستان و تهران نیز باید بجنگیم و درواقع جنگ به شهر‌های کشور ما نیز کشیده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: زمانی پیش بینی می‌کردند سوریه دو ماه بیشتر دوام نمی‌آورد، اما به واسطه رشادت‌های سرداران و سپاهیان رشید اسلام و وحدت اسلامی این اتفاق نیافتاد و امروز می‌بینیم آمریکایی‌ها از این کشور خارج شدند.

امام جمعه قزوین افزود: اگر رزمندگان پاکستانی، افغانستانی و ایرانی و سرداران سپاه قدرتمند اسلام در سوریه حضور پیدا نمی‌کردند، اگر بسیج مردمی در عراق و سوریه شکل نمی‌گرفت قطعا شکست سوریه و عراق حتمی بود، اما با این حضور قدرتمندانه نقشه دشمن نقش برآب شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی با اشاره به ارتحال آیت الله هاشمی شاهرودی اظهار کرد: آیت الله هاشمی شاهرودی حلقه اتصال بین همه گروه‌های مبارز در عراق بودند و به وسیله ایشان انسجام پیدا می‌کردند.

وی در ادامه به شهادت عالم مجاهد آیت الله غفاری و شیخ باقر نمر اشاره کرد.

انتهای پیام/

خطبه های نماز جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.