نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: مساجد و محافل معنوی بستر‌های بسیار عظیمی برای تقویت فرهنگ عمومی محسوب می‌شوند و برای استفاده از این فرصت‌ها باید بسیج عمومی شکل بگیرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان با تاکید بر بهره گیری از ظرفیت‌های مساجد برای تقویت فرهنگ عمومی گفت: در دیداری که با سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم، شرایط استان قزوین نسبت به سایر استان‌ها در حوزه فرهنگ عمومی، خوب بود، اما باید این عرصه مهم را جدی‌تر بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: استفاده از فرصت آموزش پرورش می‌تواند نقش مهمی در تقویت فرهنگ عمومی در میان قشر جوان داشته باشد.

وی با بیان اینکه طرفدار برنامه‌های شادی‌آور با رعایت موازین ایمانی و اخلاقی هستیم، گفت: باید تلاش کنیم تا فضای شادی و نشاطی که در دین وجود دارد، بیش‌تر دیده شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین بر ضرورت امیدافزایی در جامعه تأکید کرد و گفت: بازخوانی دستاورد‌های انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی آن بسیار مهم و امیدآفرین است چرا که به برکت انقلاب اسلامی در بسیاری از عرصه‌ها، جزو رده‌های نخست دنیا هستیم.

امام جمعه قزوین به دغدغه‌های فرهنگی و اجتماعی رهبر انقلاب اشاره کرد و افزود: مقرر شده است قزوین در حوزه معماری و سبک زندگی اسلامی و ایرانی فعالیت کند و باید تلاش کرد تا در این حوزه، الگوی سایر استان‌ها شویم.

انتهای پیام/

جلسه شورای فرهنگ عمومی قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.