همایش فعالان ستاد‌های نماز جمعه استان قزوین در سالن شهید حسن پور سپاه ناحیه قزوین برگزار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در همایش فعالان ستاد‌های نماز جمعه استان گفت: به برکت انقلاب اسلامی، ایران امروز یکی از تأثیر گذارترین کشور‌های منطقه است و دستاورد‌های مردمی آن باید تبیین شود.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: دین بر پایه نماز شکل می‌گیرد و ساختمان دین باید بر اساس نماز پایدار شود و نماز جمعه در این میان نقش کلیدی دارد.

امام جمعه قزوین از فعالان ستادها، به عنوان منادیان نماز جمعه یاد کرد و گفت: برپایی باشکوه نماز جمعه در گرو فعالیت‌های اعضای ستادهاست.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری هم برپایی نماز جمعه در ۹۰۰ نقطه کشور را از برکات انقلاب اسلامی دانست.

آیت الله اسلامی به دو عنصر معنویات و مادیات در وجود انسان‌ها اشاره کرد و گفت: با تقویت معنویت، انسان می‌تواند به قله‌های بالای انسانیت دست پیدا کند.

امام جمعه تاکستان افزود: روسای ستاد‌های نماز جمعه با تلاش خود زمینه انسجام صف‌های مردم در نماز جمعه را فراهم می‌کنند چرا که اقامه نماز، اولین نشانه رشد معنوی و رسیدن به معبود است.

رئیس کل دادگستری استان در این همایش گفت: روسای ستاد‌های نماز جمعه دروازه بانان قرارگاه فرهنگی جامعه هستند و باید با تلاش بیشتر زمینه نهادینه کردن ارزش‌های دینی و فرهنگی را در جامعه فراهم کنند.

حجت الاسلام قدرتی، هدایت و آرامش جامعه را در گرو برپایی نماز در جامعه دانست و افزود: از همین طریق می‌توان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشت.

فرمانده سپاه صاحب الامر استان هم به دستاورد‌های چهل ساله انقلاب اسلامی اشاره کرد و خواستار تبیین پیشرفت‌های نظام برای مردم شد.

سردار شاهرخی تریبون‌های نماز جمعه را تریبون روشنگری و آگاهی مردم دانست و گفت: القاء ناکارآمدی نظام از طریق رسانه‌های بیگانه، از مهمترین دسیسه‌های دشمنان است که حضور مردم در عرصه‌های مختلف از جمله نماز جمعه می‌تواند این گونه توطئه‌ها را خنثی کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان هم گفت: نهاد‌های فرهنگی در شهر‌ها و بخش‌های استان باید ستاد‌های نماز جمعه در سراسر استان را تقویت کنند.

حجت الاسلام فاطمی نسب، نماز جمعه را آئینی مردمی و حاکمیتی دانست که مشروعیتش را از ولایت فَقیه می‌گیرد.

وی گفت: برپایی نماز جمعه در شهر‌ها ضمن تقویت ارزش‌های دینی، ظرفیت کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی را دارد.

در این همایش پوستر جشنواره آدینه هم رونمایی شد.

انتهای پیام/

گردهمایی فعالان ستاد‌های نماز جمعه در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.