امروز با ورود سامانه بارشی از غرب کشور، برای نواحی غرب کشور بارش باران و وزش باد و در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

بارش برف در مناطق سردسیر کشور+ جدولبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بعداظهر امروز دامنه فعالیت آن به تدریج به جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران گسترش می‌یابد. جمعه با تقویت فعالیت سامانه در جنوب غرب کشور، بارش به استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب بوشهر و برخی مناطق مرکزی کشور گسترش می‌یابد.

همچنین در این روز با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر، بارش در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور آغاز می‌شود.

شنبه از فعالیت سامانه در نیمه غربی کاسته شده و فقط در نوار شمالی کشور بارش پراکنده برف و باران پیش‌بینی می‌شود و در اواخر وقت سامانه فوق از شمال شرق کشور خارج می‌شود.

روز پنج شنبه در استان‌های آذربایجان غربی و شرق، کردستان، کرمانشاه و جمعه علاوه بر مناطق فوق، در شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات شمال خوزستان و دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش‌بینی می‌شود که در جاده‌های کوهستانی، موجب کاهش دید و لغزندگی جاده‌ها می‌شود. جمعه شدت باران در استان‌های گیلان، مازندران، غرب لرستان، ایلام، شمال خوزستان و کهگیلویه و بویر احمد است که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی وجود دارد. بعدازظهر پنج شنبه و طی روز جمعه سواحل غربی خلیج فارس مواج و روز جمعه سواحل غربی دریای خزر مواج است و کاهش دما بین ۵ تا ۸ درجه در استان‌های ساحلی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود.

قابل ذکر است که جمعه در نواحی جنوب غرب کشور، بارش به شکل رگبار و رعد و برق خواهد بود.

درحال تکمیل// بارش برف در مناطق سردسیر کشور+ جدول

درحال تکمیل// بارش برف در مناطق سردسیر کشور+ جدول

درحال تکمیل// بارش برف در مناطق سردسیر کشور+ جدول

انتهای پیام/

آخرین وضعیت آب و هوای کشور در ۶دی ماه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار