بهای جهانی نفت و طلا یک روز پس از کریسمس و تحت تاثیر تعطیلی دولت آمریکا با نوسان همراه بود.

بهای طلا به بالاترین سطح در 6 ماه گذشته رسید/ تداوم سردرگمی در بازار جهانی نفتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام آمریکا برخلاف نفت برنت، یک روز پس از کریسمس و علی‌رغم تدوام تعطیلی دولت آمریکا و نگرانی‌ها در خصوص  وقوع بحران اقتصادی میان آمریکا و چین با روند رو به رشد همراه بود.

بر این اساس، بهای نفت خام آمریکا که چندی پیش به پایین ترین سطح خود از ژوئن 2017 رسیده بود در معاملات روز چهارشنبه (امروز) افزایش یافت. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [نفت خام آمریکا] با 29 سنت افزایش معادل 0.68 درصد، 42 دلار و 82 سنت معامله شد. این در حالی بود که هر بشکه نفت برنت با 11 سنت کاهش معادل 0.22 درصد 50 دلار و 36 سنت داد و ستد شد.

گفته می شود بازارهای مالی، تحت تاثیر تعطیلی دولت آمریکا، افزایش نرخ بهره و اختلافات تجاری  میان واشنگتن و پکن تحت فشار هستند و در سردرگمی به سر می‌برند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است در صورتیکه کنگره با درخواست او مبنی بر اختصاص بودجه 5 میلیارد و 700 میلیون دلاری برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکند به تعطیلی دولت ادامه می دهد.

این در حالی است که الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه روز گذشته اعلام کرد با تمهیداتی که کشورهای صادرکننده نفت [اوپک] و روسیه در خصوص کاهش بهای طلای سیاه اتخاذ کرده‌اند، در نیمه اول سال 2019، شاهد ثبات قیمت نفت خواهیم بود.

در همین حال بهای جهانی طلا تحت تاثیر تعطیلی دولت آمریکا و کاهش ارزش دلار به بالاترین سطح خود طی شش ماه گذشته رسید. در معاملات امروز (چهارشنبه) هر اونس طلای اسپات با 0.3 درصد افزایش به 1271 دلار و 85 سنت رسید. 

در بازار دیگر فلزات گرانبها، نقره، پلاتین و پالادیوم نیز با روند افزایشی همراه بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار