عضو مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فصل سرما و تابستان بیماری خشکی چشم، بخاطر خشک شدن هوا ایجاد می‌شود.

عارضه خشکی چشم با افزایش رطوبت قابل حل استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ،رامین دانشور دانشیار گروه گلوکوم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در فصل سرما، بیماری‌های ویروسی و سرما خوردگی چشم را هم درگیر می‌کند، گفت: در فصل سرما احتمال شیوع بیماری‌های ویروسی چشم می‌تواند سریع بین مردم گسترش یابد.

وی تصریح کرد:علایم ترشح چشم و قرمزی آن، همراه با سرما خوردگی می‌تواند نشانه بیماری ویروسی چشم باشد که در اثر تماس با دیگران نیز منتقل می‌شود.

عضو مرکز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه افرادی که خشکی چشم دارند، در اماکنی که سیستم گرمایشی و تهویه دائم فعال هستند، بیشتر اذیت می‌شوند، گفت:در چنین شرایطی بخاطر اینکه رطوبت هوا از بین می‌رود اشک چشم تبخیر می‌شود و خشکی چشم تشدید می‌شود.

دانشور افزود:در فصول سرد هوا اکثرا افراد با گلایه از این که جسم خارجی در چشم وجود دارد و گاهی تاری دید دارند به پزشک مراجعه می‌کنند و این در حالی است که این عارضه با ایجاد رطوبت در منزل بهبود می‌یابد.

انتهای پیام//آ. ح


 خشکی چشم در فصول سرد سال بیشتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.