در پی بروز تنش میان روسیه و اوکراین، این کشور خواستار استقرار هیئت سازمان امنیت و همکاری اروپا در دریای آزوف شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شین هوا ، اوکراین استقرار هیئت ویژه سازمان امنیت و همکاری اروپا را در دریای آزوف خواستار شد. 

«ارینا گراشنکو»، معاون اول پارلمان اوکراین، روز سه‌شنبه استقرار هیئت ویژه نظارت سازمان امنیت و همکاری اروپا را در دریای آزوف خواستار شد.

او پس از دیدار با مارگارتا نلن، رئیس کمیسیون دموکراسی و حقوق بشر شورای پارلمانی سازمان امنیت و همکاری اروپا، در فیس‌بوک نوشت ما بر حضور هیئت نظارت در آب‌های دریای آزوف تاکید داریم.

تنش در دریای آزوف از ماه گذشته و زمانی آغاز شد که نیرو‌های روسیه سه ناو و بیست و چهار تن از نیرو‌های دریایی اوکراین را در تنگه کرچ که دریای سیاه را از دریای آزوف جدا می‌کند، بازداشت کردند. نیرو‌های روسیه اعلام کردند ناو‌های اوکراین وارد مرز‌های روسیه شدند. اوکراین اقدام روسیه را نوعی تهاجم دانست و از مسکو خواسته است این ناو‌ها و نیرو‌های دستگیر شده را آزاد کند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا هیئت ویژه نظارت را در ماه مارس سال 2014 به درخواست دولت اوکراین به این کشور اعزام کرد. هم اکنون 700 ناظر این سازمان در اوکراین به سر می‌برند که 600 تن آنان در مناطق درگیری در شرق این کشور حضور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار